آیت الله یزدی در جمع خبرنگاران:
به رئیس‌جمهور عرض می‌کنم شما غیرت روحانیت، لباستان ایجاب می‌کند وقتی این قبیل چیزها را می‌شنوید نتوانید تحمل‌کنید، از رئیس‌جمهور می‌خواهم به وزیر ارشادشان تذکر دهند. با جشن و سرور مخالف نیستیم ولی مخالف بدحجابی و گناه و حرام هستیم.
کد خبر: ۳۰۵۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱ 02 October 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله محمد یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در جمع خبرنگاران گفت: این نشست خبری بر اساس احساس نیازی بود که در عرصه‌های مختلف حس می‌شد و بنده این سخنان را در جایگاه شخصی خود عنوان می‌کنم نه از جایگاه سمت حوزوی و اولین بحث من در این نشست نصیحت به وزیر ارشاد است.

وی با این مطلب که وزیر ارشاد احیاگر کنسرت‌ها در کشور است، گفت: ایشان خود به این نکته اقرار کرده است که احیاگر کنسرت‌ها در کشور بوده است. ایشان در دوره وزارت خود همه روز مجالس بزرگداشت ویژه آوازه‌خوانان و تارزنان و برخی هنرمندان برگزار می‌کنند و آنها را تحت ترویج هنر اجرا می‌کنند.

رییس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: از ایشان می‌خواهیم در این مدت مسوولیت فکر کنند که چه چیزهای را در کشور ترویج کرده‌اند و آنها چه مسائلی در کشور ایجاد کرد. دیروز در یک جشنواره تئاتر خیابانی عنوان کردند که تئاترهای خیابانی می‌تواند موجب نزدیکی ادیان به هم شود در حالی که این مساله ناشی از بی‌سوادی است.

وی با انتقاد شدید از برگزاری کنسرت طی روزهای گذشته در قم، گفت: برگزار کنندگان این برنامه حرمت حرم کریمه اهل بیت(ع)، مراجع تقیلد و حوزه علمیه را شکستند.

آیت الله یزدی با تأکید بر اینکه جامعه مدرسین واکنش خود را نسبت به این مسئله نشان داده است، گفت: من ناصحانه به شما می‌گویم که ادامه این روند موجب کاهش مقبولیت دولت است.

رئیس‌جمهور به وزیر ارشاد تذکر دهد

وی با بیان اینکه رئیس جمهور در این زمینه به وزیر خود تذکر دهد، گفت: غیرت روحانیت و اسلامیتتان ایجاب می‌کند که اگر این قبیل چیزها را بشنوید و ببینید نتوانید تحمل کنید و در برابر آن عکس‌العمل نشان دهید.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: از وزرا و رئیس جمهوری می‌خواهم که تذکر دهند چراکه این برنامه‌ها جز تضعیف حکومت و دولت هیچ نتیجه دیگری ندارد؛ البته شاید برخی از این جریان خوششان آید، ما با شادی‌آفرینی اگر با رعایت ملازمات آن باشد مخالف نیستیم.

مدیرکل ارشاد قم استعفا دهد 

وی با اشاره به اینکه فیلم برگزاری کنسرت در قم را دیده است، گفت: کسی حق ندارد عذرخواهی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم را بپذیرد زیرا شکستن حریم قم مثل شهرهای دیگر نیست.

آیت الله یزدی تأکید کرد: حتی تولیت حرم حضرت معصومه(س) هم نباید عذرخواهی مدیرکل ارشاد را بپذیرد و این مشکل با عذرخواهی حل شدنی نیست و تنها راه این است که مدیرکل ارشاد استعفا داده و از قم برود.

وی با اشاره به برخی اظهارنظرهای وزیر ارشاد تصریح کرد: قم باید بررسی کند که چه موسیقی جایز و چه موسیقی جایز نیست. شما آیت‌الله‌زاده هستی ولی حق اظهارنظر در مسائل فقهی نداری.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه دیگر عملکردهای ایشان بخصوص در زمینه کتاب هم ضعیف است، گفت: برخی از کتاب‌ها که قبلا از انتشار آن جلوگیری شده و یا اجازه چاپ نداشته‌اند در دوره ایشان چاپ مجدد شده یا اجازه چاپ گرفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از نمایندگان مجلس هم توقع دارم، چراکه به شما حق نظارت داده شده است و شما باید بررسی کنید در استان‌ها و در کنسرت‌ها چه می‌گذرد و نسبت به منکرات و حواشی کنسرت‌ها اعتراض و سؤال کنید.

آیت الله یزدی با تاکید بر اینکه از نمایندگان قم و رئیس مجلس می‌خواهم فیلم مربوط به کنسرت قم را ببینند، تصریح کرد: ببینید که اگر مراجع اظهار نگرانی کرده‌اند بی‌جهت نبوده و این برنامه حریم‌شکنی حرم حضرت معصومه(ع) است.

با کنسرت کنترل نشده مخالفم

وی همچنین در پاسخ به سئوال خبرنگاری پیرامون تببین جایگاه کنسرت در جامعه بویژه جوانان و نقش فعال روحانیت در قانع کردن جامعه در راستای عدم برگزاری کنسرت عنوان کرد: من هرگز در سخنانم نگفته‌ام که با شادی و شعر و جلسات شادی مخالف هستم بلکه می‌گویم که برگزاری چنین جلساتی باید کنترل شده باشد.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه در پاسخ به این سئوال که آیا با برگزاری کنسرت کنترل شده موافقید گفت: ما با کنسرت کنترل نشده مخالفیم.

زمان مسابقه ایران و کره تغییر کند

وی در بخش دیگری از سخنان خود با انتقاد از برگزاری مسابقه فوتبال ایران و کره در روز تاسوعا گفت: وزیر ورزش و جوانان برای تغییر زمان بازی اقدام کند.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه ما هرچه داریم از اهل بیت(ع) و تاسوعا و عاشورا است، گفت: هرچند می دانم برای تغییر زمان این بازی تلاش های بسیاری شده است و حتی گفته‌اند قبل از مسابقه عزاداری خواهیم کرد ولی شرایط ورزشگاه به شکل دیگری خواهد بود.

وی افزود: حتی اگر این مسابقه حذف شود خسارت و ضرری که از این جهت به کشور وارد می‌شود در برابر احترام به عاشورا و تاسوعا بسیار اندک است.

مداحان مرز خود را بشناسند

آیت‌الله یزدی در ادامه با اشاره به فرارسیدن ماه محرم با اشاره به اینکه برگزارکنندگان مراسم‌های عزاداری باید بدانند که هدف اصلی از برگزاری این جلسات تبیین فلسفه شهادت سیدالشهدا است عنوان کرد: آیا این هدف موردتوجه شما هست؟ سعی کنید اگر پولی از جایی می‌گیرید بدانید از چه منبعی است. این پول بیشتر از درآمد زندگی شخصی فرق دارد. مداحان مرز خودتان را بشناسید و سخنرانان نیز قدر این موقعیت را بدانند و مردم را به خدا نزدیک کنند؛ مبادا حیثیت زینب کبری (س) را پایین بیاورید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار