با حضور حداد عادل صورت گرفت
مراسم افتتاحیه سال جدید تحصیلی دانشگاه ادیان و مذاهب با حضور حداد عادل در قم برگزار شد.
کد خبر: ۳۰۳۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸ 28 September 2016
به گزارش تابناک قم، مراسم آغاز سال تحصیلی دانشگاه ادیان و مذاهب ظهر امرو با حضور غلام‌علی حداد عادل عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و مدیران و مسوولان استان در سالن‌ همایش‌های این دانشگاه برگزار شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در این مراسم با تاکید بر اینکه دردهای بشریت با نسخه‌های الهی درمان می‌شوند خاطرنشان کرد: اگر حکومت دینی باشد، انسان به رفاه و سعادت دنیا و آخرت می‌رسد و ملت ایران نیز برای همین انقلاب کرد.

غلام‌علی حداد عادل با تاکید بر اینکه ملت ایران با انقلاب خود به رهبری امام خمینی(ره) کاری غیرممکن را ممکن ساخت، افزود: امروز نظام اسلامی با پشتیبانی مردم الگویی برای جهانیان است.

وی با اشاره به توطئه دشمنان انقلاب اسلامی و جریان‌های فاسد داخلی تصریح کرد: همانطور که انقلاب دوست‌دارانی دارد دشمنانی هم دارد اما همواره شاهد بوده‌ایم دشمنی دشمنان با همراهی و دلسوزی مردم و رهبری خنثی شده است.

حداد عادل با تاکید بر ضرورت وجود مرکزی برای شناخت ادیان و مذاهب، اشتراکات و اختلافات ادیان و مذاهب مختلف را مورد توجه قرار داد و گفت: تمام ادیان مختلف با وجوه اشتراک و اختلاف مختلف به خدا و دین معتقد بوده و با شکل دهی خطی مشترک می‌توانند با مظاهر بی دینی مقابله کنند.

وی با تاکید بر اینکه پایبندی مسلمانان و مسیحیان به دین خود اوضاع جامعه جهانی را متفاوت می‌کرد، افزود: تمام رنج‌ها و دردهای امروز جهان از بی دینی است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب نیز در بخشی از این مراسم، با اشاره به فعالیت های این دانشگاه اظهار کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب در حوزه‌های بین المللی، پژوهشی و تحصیلات تکمیلی فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به تاریخچه دانشگاه ادیان و مذاهب، تاسیس آن در سال 73 را مورد توجه قرار داد و افزود: این دانشگاه برای نخستین بار در کشور با هدف تحقیق، پژوهش و تحلیل ادیان و مذاهب تاسیس شد و تاکنون اقدامات بسیار گسترده‌ای را در این زمینه انجام داده است.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب با تاکید بر اینکه با فعالیت‌های اساتید و پژوهشگران این دانشگاه اقدامات شایسته‌ای برای معرفی اسلام در سطح جهان انجام شده است، گفت: آثار مختلفی در راستای شناخت ادیان و مکاتب دینی دنیا در این دانشگاه منتشر شده است.

در پایان این مراسم از پژوهشگران برگزیده دانشگاه ادیان و مذاهب با حضور حداد عادل و رئیس این دانشگاه تقدیر شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار