وزیر اطلاعات در پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم:
۱۵۰۰ جوان ایرانی می‌خواستند به گروه تکفیری داعش بپیوندند که نیروهای وزارت اطلاعات مانع پیوستن آنها به این گروه‌ تروریستی شدند. باید در پرتو محور ولایت، با هم وحدت و همدلی داشته باشیم وهیچ بهانه ای برای به هم ریختن وحدت جامعه و ایجاد اختلاف پذیرفتنی نیست.
کد خبر: ۲۸۴۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۰ 26 August 2016
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام سید محمود علوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به ناامنی های منطقه عنوان کرد: در منطقه به وسیله جریان های تروریستی با جان مردم بازی می کنند و به نام اسلام آبروی اسلام ناب محمدی را می برند.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه برخی از تروریست‌ها به دنبال ایجاد ناامنی برای جمهوری اسلامی هستند، افزود: به لطف الهی و توجهات امام زمان(عج) و با هوشیاری سربازان گمنام آن حضرت در وزارت اطلاعات و همچنین دیگر مراکز نظامی، امنیتی و انتظامی دشمنان تاکنون نتوانسته‌اند به اهداف شوم خود در این زمینه دست یابند.

وی افزود: در حالی امنیت در کشور ایران حاکم است که تروریست‌ها در آمریکا با وجود تمام امکانات امنیتی توانستند حادثه تروریستی به وجود بیاورند در کشورهای دیگر غربی همچون فرانسه و بلژیک هم حادثه‌های تروریستی به وقوع پیوست این حوادث نشان داد که این کشورهای غربی در برابر تروریست‌ها آسیب‌پذیر هستند و امنیت آنها همچون کاخ‌های شیشه‌ای است.

حجت الاسلام علوی بیان داشت: تروریست‌ها در کشورهای منطقه از جمله سوریه، عراق، لبنان، افغانستان و پاکستان دست اقدامات تروریستی می‌زنند در شرایطی که تروریست‌ها نتوانستند تاکنون چنین اقداماتی را در ایران انجام دهند.

وی ادامه داد: چند سال پیش در مناطق مرزی شاهد حملات گروه‌های تروریستی به مرزبانان بودیم که این حملات هم در سال‌های اخیر کاهش پیدا کرده است، این اتفاق نتیجه همدلی، وحدت و هم‌افزایی نهادهای مختلف نظامی، انتظامی و امنیتی و رهنمودهای رهبر انقلاب و سیاست‌های دولت جمهوری اسلامی بود.

وزیر اطلاعات افزود: وزارت اطلاعات هیچگاه تنها نبوده ‌و نهادهای مؤثر امنیت نظیرسپاه و بسیج و قوه قضائیه در راستای ایجاد امنیت همراه وزارت اطلاعات هستند.

وی با اشاره به همیاری و کمک ملت با وزارت اطلاعات گفت: مردم هر جا که حرکت مشکوکی را مشاهده کردند با 113 و ستاد خبر تماس گرفتند و موارد زیادی توطئه‌های ضد‌امنیتی برای سربازان گمنام امام زمان (عج) کشف و به مقابله با آنها پرداختند.

وی افزود: رهبر انقلاب در توصیه های خود فرموده اند که باید در جذب حداکثری و دفع حداقلی تلاش کنیم بر این اساس وزارت اطلاعات با اخلاق مداری و برخورد خوش در جهت جذب مردم به سوی نظام تلاش می کند و حتی به گونه ای با متهمان خود رفتار می کند که می توان ندامت را در آن ها مشاهده کرد.

وزیر اطلاعات تاکید کرد: لطف و مهربانی وزارت اطلاعات با مردم است و رعب و وحشت را در دلهای دشمنان می اندازیم خدا را شاکریم که وزارت اطلاعات با انجام وظیفه و همچنین خدمات خود توانسته رتبه هشتم در سال 93 در مقبولیت و محبوبیت در مردم را به رتبه 3 برساند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از افراد در حال جذب نیروهایی به گروههای تروریستی هستند ما قبل از اینکه موفق به جذب این نیروها شوند با آن ها گفت و گو می کنیم و با رفتار و منش اسلامی آن ها را متوجه اشتباهاتشان می نمائیم.

حجت الاسلام علوی بیان کرد: در این راه تاکنون بیش از 1500 جوان ایرانی که قصد داشتند به گروههای تروریستی بپیوندند را شناسایی کرده و طبق مبانی اسلامی و دینی و قرآنی آن ها را از مسیر برحذر داشته و از پیوستن به داعش جلوگیری کرده ایم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار