تکواندوکاران مدال‌آور استان قم در مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور به اردوی آماده‌سازی این تیم برای کسب مجوز حضور در مسابقات برون‌مرزی 2016 دعوت شدند.
کد خبر: ۲۶۸۷۳۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۷ 30 July 2016
به گزارش تابناک قم، اوایل مردادماه بود که بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون تکواندو کشورمان رقابت‌های تکواندو قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی در بخش پسران به انجام رسید و تیم پسران نوجوان هیأت تکواندو استان قم، به سه نشان با ارزش نقره این رقابت‌ها و سکوی پنجم ایران دست یافت.

این در حالی است که مسابقات قهرمانی و انتخابی تکواندو ایران در رده سنی نوجوانان با حضور چهره‌های شاخص از استان‌های مختلف به انجام رسید و نفرات برتر هر وزن مجوز حضور در اردوی آماده‌سازی تیم اعزامی تکواندو نوجوانان را برای اعزام به پیکارهای تکواندو 2016 قهرمانی جهان کسب کردند.

در واقع این بیست و هفتمین دوره مسابقات تکواندو قهرمانی رده سنی نوجوانان ایران بود که تیم اعزامی هیأت تکواندو استان قم در سه وزن منهای 48، 55 و 73 کیلوگرم با شکست حریفان خود مجوز حضور در دیدار نهایی را کسب کرد اما هر سه فینال را به رقبا باخت و نقره گرفت.

بعد از کسب مقام نایب‌‌قهرمانی و انتخابی نشان نقره وزن منهای 48 کیلوگرم این انتخابی توسط حسین حسین‌زاده، دومین مقام نایب‌قهرمانی و انتخابی نشان نقره این رقابت‌ها در وزن منهای 55 کیلوگرم توسط علی چهره‌قانی به دست آمد و تیم نوجوانان هیأت تکواندو استان قم سومین نایب‌قهرمانی و انتخابی نشان نقره خود را در وزن منهای 73 کیلوگرم با درخشش محمدحسین علی‌محمدی کسب کرد.

درخشش نمایندگان یکی از رشته‌های همیشه موفق و مدال‌آور قم در پیکارهای قهرمانی و انتخابی تیم ملی تکواندو رده سنی نوجوانان در حالی رقم خورد که در روز نخست این رقابت‌ها، تکواندوکاران اوزان فرد به میدان رفتند اما هیچ یک از نمایندگان قم در اوزان فرد موفق به کسب مدال نشدند.

در روز دوم بیست و هفتمین دوره این رقابت‌ها، تکواندوکاران نوجوان و آینده‌دار اوزان زوج به میدان رفتند و سه نماینده اعزامی از استان قم موفق به کسب سه عنوان نایب‌قهرمانی و انتخابی نشان این رقابت‌‌ها شدند تا قم در رده‌بندی تیمی بین پنج استان برتر کشور قرار بگیرد.

در این دوره از رقابت‌های تکواندو قهرمانی و انتخابی نوجوانان کشور که نزدیک به 300 تکواندوکار مدعی از سراسر کشور حضور داشتند، تیم اعزامی نوجوانان هیأت تکواندو استان قم بعد از استان‌های تهران، مازندران، البرز و آذربایجان شرقی رتبه پنجم ایران را به دست آورد.

اکنون از سوی کمیته مسابقات فدراسیون تکواندو، برای برگزاری پیکارهای ورود به اردوی تیم‌ ملی تکواندو نوجوانان در هر دو بخش پسران و دختران برای حضور در یازدهمین دوره مسابقات نوجوانان قهرمانی جهان برنامه‌ریزی شده و این اردو از چهاردهم مردادماه به مدت پنج روز در خانه تکواندو برگزار می‌شود.

رقابت‌ پسران تکواندوکار در اوزان فرد روز جمعه پانزدهم مرداد ماه و مبارزات اوزان زوج روز شنبه شانزدهم مرداد به انجام می‌رسد و نفرات برتر این پیکارها به همراه منتخبین کادر فنی به اردوی تیم ملی تکواندو برای حضور در مسابقات قهرمانی نوجوانان جهان 2016 به میزبانی کانادا دعوت خواهند شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار