برخی کشورهای عربی با فشار آل سعود در موریتانی در کنار هم نشسته و قطعنامه ای را صادر کردند که خنجری بر پیکر اسلام است، برخی از این کشورها مرعوب هستند ولی پشت پرده آن آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارند؛ متاسفانه در نخستین قدم رژیم صهیونیستی را به رسمیت می شناسند.
کد خبر: ۲۶۸۶۰۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۸ 29 July 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، با تسلیت سالروز شهادت امام صادق(ع) بیان کرد: امام صادق(ع) قله‌ای بود که انقلاب بزرگ علمی و تمدنی ایجاد کرد و ایشان در روزگاری قرار گرفت و شرایطی فراهم شد که امام توانستند با یک نگاه تمدنی و کلان و بزرگ و راهبردی، امت را مورد خطاب قرار دهند و پایه‌های جدیدی در تمدن اسلامی پایه‌گذاری کنند. وجود این امام و پدر بزرگوارشان نقطه آغازی برای جهش معرفتی بود.

وی افزود: در عصر امام صادق(ع) شرایطی پیش آمد که بی‌سابقه بود و دوران امام باقر و امام صادق(ع) به عنوان یک نقطه عطف در تاریخ توحید، رسالت و امامت به شمار می‌رود.

امام جمعه قم با بیان اینکه عصر امام باقر و امام صادق(ع) را باید عصری نو و جدید قلمداد کرد، یادآور شد: عصر امام صادق(ع) در بعد دینی با گسترش مرزهای جهان اسلام روبه‌رو بود و ارتباطات اجتماعی با خارج مرزها موجب شده بود که انواع اندیشه‌های خارج از اسلام به سمت جامعه اسلامی سرازیر شود.

وی اضافه کرد: به همین دلیل گفت‌وگوهای بین ادیان و مباحثات بین اسلام و مسیحیت و دیگر ادیان روز‌به‌روز رشد پیدا کرده بود و در عصر امام صادق(ع) شاهد مجموعه‌ای از گفت‌وگوهای دینی و تهاجم‌های فرهنگی هستیم.

مدیر حوزه‌های علمیه کشور در ادامه با اشاره به صدور قطعنامه اتحادیه عرب علیه ایران، اظهار داشت: برخی کشورهای عربی با فشار آل سعود در موریتانی در کنار هم نشسته و قطعنامه ای را صادر کردند که خنجری بر پیکر اسلام است، برخی از این کشورها مرعوب هستند ولی پشت پرده آن آمریکا و رژیم صهیونیستی قرار دارند؛ متاسفانه در نخستین قدم رژیم صهیونیستی را به رسمیت می شناسند. 

وی با بیان اینکه آل سعود نمی‌تواند زنجیره مقاومت در منطقه را قطع کنند، افزود: صفحه‌های فولادی انقلاب در کشورهای مختلف منطقه از جمله سوریه، عراق و بحرین در برابر زیاده خواهی های آن‌ها خواهد ایستاد و نقشه‌های شیطانی آل سعود ره به جایی نخواهد برد.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه زشت‌ترین بند قطعنامه تهمت زدن به ایران در خصوص دخالت در کشورهای عرب منطقه است، افزود: البته این تصور مورد تأیید امت‌های جهان اسلام نیست و این ایران اسلامی است که در برابر هجمه‌های رژیم صهیونیستی ایستاده و در برابر امواج تروریسم در منطقه ایستادگی می‌کند.

وی تأکید کرد: حضور جمهوری اسلامی ایران در کشورهای منطقه مطابق قوانین بین المللی و به صورت مستشاری و برای دفاع از امت اسلامی است و دخالتی که آل سعود از آن دم می زند حرکت زشت این کشور در یمن و بحرین است.

آیت الله اعرافی اضافه کرد: آل سعود می‌خواهد با رژیم صهیونیستی رابطه برقرار کند.

وی با اشاره به تحولات کشور بحرین، اظهار داشت: ما از این جا اعلام می‌کنم که تعرض به شیخ عیسی قاسم و جوانان و علمای انقلابی بحرین محکوم است به آل خلیفه توصیه می‌کنیم که اگر این مسیر را ادامه دهد آینده روشنی در جلوی چشمان آن‌ها نخواهد بود.

امام جمعه قم در ادامه به سالروز وفات آیت‌الله مشکینی اشاره کرد و به بیان شاخصه‌ها و ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله مشکینی پرداخت و عنوان کرد: اخلاق و نفس اثرگذار ایشان کم‌نظیر بود. 

رئیس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به سالروز شهادت شیخ فضل‌الله نوری خاطرنشان کرد: درس‌های مشروطیت می‌گوید فریب غرب را نخوردید، دل به غربی‌ها نبندید و روی پای خود بایستید؛ فرهنگ مقاومت، اقتصاد مقاومتی، مبارزه با فسادها، حقوق‌های بی‌حساب و کتاب همه از درس‌های مشروطیت است.

وی ادامه داد: در برجام دیدیم جریان استکبار قابل اعتماد نیست، از همین رو باید هوشیار باشیم، سادگی و اشتباه نکنیم و محاسبات غلط نداشته باشیم.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار