واکنش مردم به بیانیه موریتانی، حضور برخی دانشجویان از قاره آمریکا، اروپا و کشور کانادا، ایراد خطبه های امام جمعه موقت قم به زبان عربی و پخش خطبه های 10 سال آیت الله مشکینی از مهمترین جلوه های این هفته نماز جمعه قم بود.
کد خبر: ۲۶۸۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳ 29 July 2016
به گزارش تابناک قم، مردم قم در واکنش به بیانیه ضد ایرانی اتحادیه عرب در موریتانی، یکپارچه شعار مرگ بر آل سعود، مرگ بر اسراییل و مرگ بر آمریکا سر دادند. روز دوشنبه هفته جاری در اجلاس اتحادیه عرب، برخی کشورهای عضو در موریتانی قطعنامه ضد ایرانی صادر کردند.

** باتوجه به اینکه امروز جمعه روز همبستگی با مردم بحرین اعلام شده بود، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی امام جمعه موقت قم در سخنانی اعلام کرد: امروز روز جهانی همبستگی با مردم بحرین و جوانان بحرین در مبارزه های آنهاست و جمهوری اسلامی ایران هرگونه تعرض به شیخ عیسی قاسم و جوانان بحرین را محکوم می کند.
وی ادامه داد: اگر حکام بحرینی این مسیر را ادامه دهند آینده بسیار خطرناکی در پیش روی آنها خواهد بود و ملت ایران در کنار مردم بحرین و شیخ عیسی قاسم قرار دارند.

** اعرافی بخش پایانی سخنان خود را به زبان عربی قرائت کرد و در آن نسبت به تعرض به شیخ عیسی قاسم در بحرین و همچنین بیانیه ضد ایرانی موریتانی واکنش نشان داد.تعداد زیادی از طلبه ها و مردم عرب زبان در نماز جمعه قم حضور داشتند.

** نمازگزاران قمی در همبستگی با مردم بحرین شعار مرگ بر آل سعود و مرگ بر آمریکا سردادند و با صدای تکبیر سخنان امام جمعه موقت قم در حمایت از مردم بحرین را تایید کردند. رژیم آل خلیفه بحرین در ادامه سرکوب های خود علیه شیعیان بحرین تابعیت آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور را لغو کرد؛ آل خلیفه هم چنین قرار بود روز چهارشنبه هفته جاری ایشان را محاکمه کند اما این دادگاه به بعد موکول شد.

** برخی دانشجویان خواهر و برادر از قاره آمریکا، کشور کانادا و کشورهای اروپایی در نماز جمعه قم حاضر بودند و نماز خود را همراه با مردم اقامه کردند.

** نمازگزاران قم امروز به یاد 10 سال قبل خطبه های دلنشین و اخلاقی مرحوم آیت الله مشکینی امام جمعه فقید قم را که از تریبون نماز جمعه پخش شده بود، گوش دادند تا هم در سوگ خطیب پیشین خود بنشینند و هم یادی از شخصیت عرفانی و اخلاقی آن عالم و حکیم بزرگ داشته باشند.

** حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی رئیس شورای سیاستگزاری ائمه جمعه کشور نیز در آیین نهمین سالگرد ارتحال آیت الله مشکینی که در مصلای قدس قم برگزار شد گفت: مرحوم آیت الله مشکینی لحظه ای بیعت خود را نشکست و قاطعانه در حمایت از امام و رهبری و انقلاب ایستادگی کرد.

** در این آیین حضرات آیات محمد یزدی، محسن خرازی، ابراهیم امینی محسن اراکی و برخی دیگر از استادان و شخصیت های برجسته حوزوی حضور داشتند. ائمه جمعه قم شامل آیت الله حسینی بوشهری و حجج اسلام والمسلمین علیرضا اعرافی و سید محمد سعیدی از ابتدای این آیین نیز حضور پیدا کردند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار