عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم:
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: باید براساس مزیت نسبی به تولید کالاهای مورد نیاز اقدام کنیم و سپس مازاد تولید را به خارج فروخته و کالاهای دیگر را خریداری کنیم.
کد خبر: ۲۲۷۷۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۸ 10 May 2016
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن آقانظری شاهرودی ظهر امروز در همایش سفیران آسمانی که در مجتمع یاوران مهدی قم در حال برگزاری است اظهار کرد: مسائل اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی نباید با ادبیات سیاسی مطرح شود زیرا آن گونه که باید و شاید کارشناسی نمی‌شوند.

وی افزود: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، اقتصاد باید درون زا و برون نگر باشد یعنی اینکه با تکیه بر توان داخل تولید کنیم و علاوه بر تامین نیاز داخل، آن را به خارج نیز بفروشیم. باید در جایی که مزیت نسبی وجود دارد، تولیدات را افزایش دهیم و از راه فروش مازاد داخلی، پول به دست بیاوریم و آنچه را که تولیدش صرف نمی‌کند، از خارج بخریم.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به سیر تحول اقتصادی کشور پس از انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب اقتصاد نفتی در ایران وجود داشت و پس از انقلاب نیز جمعیت کشور رشد کرد و اکنون به آستانه 80 میلیون نفر رسیده است.

آقانظری شاهرودی به آمار صادرات غیر نفتی نیز اشاره و تصریح کرد: نخستین آمار صادرات غیرنفتی نیز به پتروشیمی متعلق است که خود وابسته به نفت است و اگر به سمت تولید کالاهای مختلف از پتروشیمی برویم، آن وقت است که از وابستگی به صادرات نفتی رها می‌شویم.

وی با اشاره به کاهش قیمت نفت در جهان و لزوم خروج از وابستگی به نفت در اقتصاد ایران خاطرنشان کرد: قیمت نفت دیگر به 100 دلار برای هر بشکه بر نمی‌گردد زیرا بزرگترین مصرف کننده، حالا خود به تولید کننده تبدیل شده است و این به مدد فناوری استحصال نفت از ماسه و نفت صخره‌ای میسر شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: باید فرهنگ کار را در کشور زنده کنیم و در عین حال با اطلاعات کافی، کشاورزان را به کشت صحیح و مبتنی بر مصرف درست منابع سوق دهیم. برخی از محصولات آب زیادی مصرف می‌کنند و در عین حال ارزش افزوده کمی دارند اما محصولات دیگری هم هستند که مصرف بهینه آب دارند و در عین حال ارزش افزوده خوبی دارند.

آقانظری شاهرودی به ضرورت ارائه آموزش‌های صحیح در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: باید در داخل مساجد به جوانان یاد دهیم که در هر شغلی هستند، وقت خود را صرف کنند تا بیشترین دانش فنی و توانایی را کسب کنند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار