کارشناس اداره هواشناسی استان قم، هوای این استان را تا روز طبیعت بارانی پیش بینی کرد. مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم نیز با توجه به پیش بینی وزش باد شدید و بارش باران در روز 13 فروردین، از آماده باش تمام دستگاه‌های متولی برای خدمت‌رسانی خبر داد.
کد خبر: ۲۰۲۹۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۱ 28 March 2016
به گزارش تابناک قم، مرتضی صبوری با اشاره به وضعیت هوای استان قم در هفته جاری عنوان کرد: روز دوشنبه هوای قم ابری است که به تدریج با افزایش ابر در اواخر شب همراه با رگبار باران و رعد و برق می باشد همچنین در این روز وزش باد با سرعت بالای 54 تا 72 کیلیومتر بر ساعت در جهت غربی گزارش می شود و دمای هوا 9 و 21 درجه سانتی گراد خواهد بود.

وی در مورد وضعیت جوی هوا در روز سه شنبه گفت: در این روز هوای قم نیمه ابری همراه با رگبار خواهد بود که با کاهش ابر در اواسط روز، وزش شدید باد گزارش می شود که تا 72 ساعت بر کیلومتر سرعت دارد ضمن اینکه در روز سه شنبه دمای هوا از 6 تا 22 درجه متغیر می باشد.

این کارشناس هواشناسی عنوان کرد: در رزو چهارشنبه نیز هوای قم کمی ابری همراه با وزش باد با سرعت 45 کیلومتر بر ساعت پیش بینی می شود و دمای هوا از 7 تا 22 درجه سانتی گراد نوسان دارد.

وی خاطرنشان کرد: در روز پنج شنبه نیز هوای قم ابری تا نیمه ابری بوده و اواخر شب رعد وبرق، رگبار و وزش باد با سرعت 50 کیلیومتر بر ساعت گزارش می شود و دمای هوا بین 7 تا 19 درجه سانتی گراد متغیر است.

صبوری بیان داشت: در روز جمعه و در روز طبیعت نیز پیش بینی می شود هوای قم ابری بوده و در برخی ساعات بارش بارات و گاهی رعد وبرق خواهیم داشت و سرعت باد تا 40 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و دمای هوا نیز از 6 تا 18 درجه سانتی گراد نوسان دارد.

آماده‌باش دستگاه‌ها برای خدمات‌رسانی

محسن اوروجی مدیرکل مدیریت بحران استانداری قم، نیز با بیان اینکه امکان رگبار و بارش باران برای امروز و فردا وجود دارد، خاطرنشان کرد: در روز سه شنبه پیش‌بینی باد شدید در سطح شهر می‌شود و زمینه‌های خدماتی لازم در این خصوص فراهم شده است.

وی با تاکید بر ضرورت اسکان زائرین و مسافرین نوروز در مکان‌های مسقف تصریح کرد: با همکاری شهرداری تمهیدات لازم در خصوص هدایت زائرین به ستادهای اسکان و مکان‌های مسقف اندیشیده شده است.

اوروجی با بیان اینکه امکان وزش باد شدید و رگبار در روز 13 فروردین وجود دارد، خاطرنشان کرد: اطلاعات لازم در خصوص وضعیت خدمات‌رسانی در این روز به همشهریان و مسافرین نوروزی اطلاع‌رسانی خواهد شد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار