علاقه مندان می توانند با ثبت نام در این طرح، به نمایندگان خود در جامعه الزهرا(س) نیابت دهند تا از جانب خود و یا بستگانشان چه آنان که در قید حیاتند و چه آنانکه به رحمت ایزدی پیوسته اند، زیارت کرده و دو رکعت نماز زیارت بجای آورند.
کد خبر: ۱۳۴۸۷۷
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶ 25 November 2015
به گزارش تابناک قم، خداوند دارای لطف و کرم بیکران و نامحدود است و گاهی اگر کسی یک عمل را به نیت خود و افراد دیگر به جا آورد اجر و پاداش و ثوابش بی آن که از اجر و پاداش فرد عامل چیزی کم شود به همه خواهد رسید.

افرادی که زائر قبر پاک معصومی هستند می توانند زیارت را هم از طرف خود و هم به نیابت از دیگران انجام دهند وبه طور کامل ثواب این زیارت به فضل و کرم الهی به همه آنها می رسد و مثل این است که همه این زیارت را خود به جا آورده باشند.

انجام زیارت و خواندن زیارت مخصوص به حرم امامی خاص(ع) از نظر ثواب و اجر برای نائب و منوب عنه کاملتر است و دادن یک سلام به نیابت از دیگری ثواب و اجر و اثری برای هر دو.

زیارت نیابتی در کلام حضرت هادی(ع)

به سند معتبر نقل شده است که داود صرمى به حضرت هادى عليه السّلام عرضه داشت: من پدر شما را زيارت كردم و ثوابش را براى شما قرار دادم. ایشان فرمود:براى تو از جانب خدا،پاداش و ثواب بزرگى است و از جانب ما ستايش و ثنا.

در حديث ديگرى وارد شده است که حضرت هادى عليه السّلام شخصى را به حائر امام حسين عليه السّلام (مکان قبر و محدوده تربت امام حسین(ع)) فرستاد كه براى حضرت زيارت و دعا كند.

تجدید میثاق جاماندگان زیارت اربعین با حضرت اباعبدالله(ع)

در آستانه فرارسیدن ایام اربعین حسینی و برگزاری همایش عظیم عزاداران عده ای هم هستند که از این سفر معنوی جامانده اند اما این افراد می توانند از طریق زیارت نیابتی که اشاره گردید با حضرت اباعبدالله و برادر باوفای ایشان تجدید میثاق کرده و حوائج دنیوی و اخروی خود را طلب کنند.

محمد رضا محمدی رئیس ستاد فرهنگی هنری زیارت اربعین جامعه الزهرا(س) می گوید: علاقه مندان از سراسر جهان می توانند با ثبت نام در این طرح، به خدام و نمایندگان خود در جامعه الزهرا(سلام الله علیها) نیابت دهند تا از جانب خود و یا بستگانشان چه آنان که در قید حیاتند و چه آنانکه به رحمت ایزدی پیوسته اند، زیارت کرده و دو رکعت نماز زیارت بجای آورند.

وی می افزاید: روایت معتبری از معصومان در رابطه با زیارت نیابتی وجود دارد و در زیارت مستحبی، هرکس می‌تواند به نیابت از دیگران زیارت کند یا نماز زیارت بخواند.

ثبت نام زیارت نیابتی در سایت جامعه الزهرا

انسان می‌تواند در زیارت مستحبی به طور مستقل از طرف خود و به نیابت از دیگران برای تعداد زیادی نیت کرده و بگوید که من به نیت تمام مؤمنین و مومنات این زیارت را می‌خوانم یا برای آن‌ها هدیه می‌کنم.

علاقه مندان می توانند جهت ثبت نام در این طرح به سایت جامعه الزهرا(سلام الله علیها) به آدرس www.jz.ac.ir مراجعه کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار