کد خبر: ۱۲۲۷۱۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۹ 03 November 2015
به گزارش تابناک قم، جمعیت شهر قم روز به روز در حال افزایش بود و چاره ای نبود جز شهرک سازی و ایجاد فضایی برای اسکان جمعیت افزون شده به همین دلیل در سال 1375 ساخت شهرکی بزرگ در قم کلید خورد، شهرکی با مساحت هزار و 900 هکتار.

این منطقه شامل دو قسمت شهر و شهرک می‌شود و باسابقه احداث 14 ساله، در فاصله حدود 7 کيلومتري شهر قم، و درحالی‌که مدت‌زمان نسبتاً طولاني از احداث آن می‌گذرد هنوز نتوانسته چهره يک شهرک با حداقل امکانات را به خود بگيرد.

اين در حالی است که با ادامه وضع موجود و اتمام پروژه مسکن مهر در اين منطقه، بايد آینده‌ای تنها در حد يک خوابگاه بزرگ شبانه را برای آن متصور شد. 

شهرکی که آن را پردیسان قم به معنای بهشت های قم نام نهادند. بهشتی که حالا با هر اتفاق خوشایند و ناخوشایند می شود جهنم مردم و ساکنین اش!

بهشتی که بارش رحمت الهی را هم تاب نیاورد و زیر این باران نیز مردم اش را در آتش بی تدبیری سوزاند؛ آتشی که این روز ها با بارش باران های پاییزی و ورود سامانه های سرد هوایی به قم شعله ورتر می شود. 

بهشتی که در آن خانه های مسکن مهر و تعاونی های انبوه سازی مسکن، ساختمان هایی قارچ وار در کنار هم به سرعت با هزینه های بعضا اندک و بعضا هم سرسام آور اما در هر صورت با کیفیت بسیار پایین ساخته شدند. 

اهالی منطقه پردیسان در سال 90 یعنی بعد از گذشت پانزده سال از تاسیس این شهرک همچنان  با مشکلات بسیاری از جمله کمبود فضای سبز، نامناسب بودن راه‌های ورودی و اصلی، آسفالت خیابان‌ها، جداول و ... رو برو بودند که امید می رفت با جدا شدن از منطقه چهار و با مدیریت مستقل بتوان نسبت به رفع مشکلات آن اقدام بهتری کرد و با کمک خود مردم پردیسان از وضعیت آن زمان خارج و به الگو در بین مناطق شهرداری قم تبدیل کرد. 

پس به همین روی شهرداری منطقه پردیسان راه اندازی شد تا به مشکلات این منطقه رسیدگی کند. اما چهار سال گذشته و هنوز خبری از رفع مشکلات در آن نیست. منطقه ای که نه بیمارستانی دارد، نه مساجدی جوابگوی جمعیت، نه مدارسی پاسخگوی نیاز و نه حتی فضای سبزی که در ان نفس کشید. 

آن چه در این منطقه دیده می شود فقط کانال، خیابان، زمین، بیایان و ساختمان های مسکونی ای است بدون هیچ امکانات رفاهی دیگری! 

منطقه ای که حتی در مقابل بارش باران نیز دوام نمی آورد و به محض بارش این نعمت زیبای الهی که برای مردم قم بسیار گرانبهاست؛ تبدیل می شود به جوی آبی بزرگ که جز ایجاد ترافیک و آبگرفتگی هیچ زیبایی و استفاده دیگری در روزهای بارانی ندارد!

ساکنین این منطقه به امید دستیابی به آسایش و آرامش، تمام دارایی خود را پرداخت کرده تا بتوانند خانه‌ای نقلی و نو برای خود دست‌وپا کنند؛ اما ساکنان ان فقط قارچ هایی چند طبقه تحویل گرفتند که حتی تا چندین ماه پس از سکونت هنوز برق ندارد. خانه هایی که در فصل سرما بعضا گاز کشی نشده اند.

این مشکلات سبب شده مردم این منطقه عطای خانه های خود را به لقایش ببخشند و به داخل شهر قم بازگردند که البته این یعنی نرسیدن شهرک پردیسان به هدف خود یعنی کاهش ترافیک و اشباع جمعیت در شهر قم که شهرک پردیسان را کاملا بی مصرف کرده است. 

اتفاقاتی که همچنان شاهد آن ها نیستیم! 

ساکنین پردیسان می گویند این مطقه هنوز از مشکل چاله ها و عدم آسفالت معابر و خیابان های خاکی رنج می برد اما هنوز شرکت گاز و شهرداری به نتیجه مناسبی برای شروع خدمات دهی نرسیده اند. خدمات دهی ای که بارها و بارها قول آن از طرف مسئولین داده شده است. 

خدماتی مثل احداث مراکز درمانی که به گفته و قول علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به زودی در این منطقه تاسیس می شود. 

این ها همه در حالیست که شهرداری این منطقه تا کنون می توانسته به شوارع و معابر این منطقه رسیدگی کند تا با بارش باران های این چنین شاهد آبگرفتگی و ترافیک های سنگین نباشیم. 

تردد در بلوار دانشگاه پردیسان و معابر اطراف بسیار مشکل است و دانشجویان را هنگام بارش برف و باران به زحمت بسیاری می اندازد. 

بنابر گفته های کارشناسان هواشناسی آسمان قم تا دوشنبه شب بارانیست و تا کنون این استان بارش 47 میلیمتری را نیز پشت سر گذاشته است و اگر مسئولان چاره ای نیاندیشند با این اوضاع نابسامان پردیسان مشخص نیست که در زمستان سخت پسی بینی شده چه اتفاقاتی رخ خواهد داد.
 
غفلت مسئولین باعث شد که پردیسان با تمام مشکلاتی که در امور شهری دارد نتواند جلوی دو روز باران دوام بیاورد، و اگر اقدام مناسبی صورت نگیرد شاهد اتفاقات نازیبایی در همین فصل خواهیم بود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۴/۰۲
چرنده.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۲/۰۹
وا این حرفا چیه چقد با پردیسانی که من توش زندگی میکنم متفاوته ...خدارو شکر هم بلوار دانشگاه اوکیه هم بیمارستان داره هم فضای سبز داره هم رفتو امد راحت شده و اتوبوسای خط واحد تو کل پردیسان هستن هم کلا خوبه خدارو شکر ...عجیبه!!!
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۲/۱۰
پردیسان الآن هم امکاناتش خوبه،بهترین جای فم میشه بزودی..‌‌.‌
عارفه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۰
پردیسان جا تا جا داره . بعضی از خیابان های استاندارد و امکانات و فضای سبز در یک نقطه جمع شده و شاید به طور کلی سر جمع ۱۰ تا از محله ها دارای امکانات خوبی باشه.
ولی مناطقی هم هست که واقعا زندگی در انجا سخت و مشقت باره . پردیسان شهر و شهرک بزرگی هست ولی امکانات به هیچ عنوان در همه ی جای اون یکسان نیست.
آیدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۴ - ۱۳۹۸/۰۷/۲۹
مجتمع زیتون ۲ بربلوارمرجعیت ازخیابان جدید اولین آپارتمان پردیسان اما نه مسجدی نه مغازهی نه مدرسهی هیچ امکاناتی متاسفانه توش نیست خواهش‌میکنم ازمسولین‌فکری‌هم بحال مجتمع زیتون ۲ خیابان امام صادق داشته باشن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار