سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان مرکزی گفت: ۸۳۳ زوج نابارور بیمه شده سلامت این استان سال گذشته نشان‌دار شدند که تاکنون ۶۲۵ نفر از آنها از خدمات مختلف برخوردار شده‌اند.
کد خبر: ۱۱۶۵۳۱۴
تاریخ انتشار: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۷ 06 May 2024

به گزارش تابناک مرکزی،بابک بوالحسنی افزود: تمام خدمات سرپایی و بستری زوج‌های نابارور در دولت سیزدهم تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفته که این امر اتفاق بزرگی است.

وی بیان کرد: آزمایش ژنتیک و خدمات درمانی زوج‌های نابارور در دولت سیزدهم به ارایه ۵۷ خدمت آزمایشگاهی، ۵۶ قلم داروی تخصصی و ۲۰ عمل جراحی ناباروری با پوشش ۹۰ درصد در بخش دولتی رسیده است.

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان مرکزی ادامه داد: محدودیت‌هایی پیش از این برای مراجعه به آزمایشگاه‌ها برای زوج‌های نابارور بود که این محدودیت‌ها نیز برداشته شده است.

بوالحسنی اظهار کرد: بحث غربالگری و آزمایشات این بخش نیز در تعهد درآمده و کسانیکه که ناباروی آنها مشخص شد، می‌توانند این آزمایشات را انجام دهند.

وی یادآور شد: سه میلیارد و ۳۶۱ میلیون ریال در سال ۱۴۰۰ و ۱۵ میلیارد و ۸۶۰ میلیون ریال در ۱۰ ماه سال گذشته برای انجام آزمایشات مختلف این بیمه شدگان هزینه شده است.

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان مرکزی اضافه کرد: اجرای طرح دارویار و افزایش پوشش تعهدات بیمه اقلام دارویی از دیگر توفیقات دولت سیزدهم است که از تیرماه سال ۱۴۰۱ کلید خورد و هدف آن بود تا یارانه دارو به صورت مستقیم به بیمه‌شدگان پرداخت شود و این یارانه به شرکت‌های دارویی و وارد کننده پرداخت نشود.

بوالحسنی عنوان کرد: این طرح دولت نقش موثری در مبارزه با قاچاق دارو دارد و باعث می‌شود تا پرداختی از جیب بیمه‌شدگان کاهش یابد.

وی گفت: ۶۱۰ میلیارد ریال در سال ۱۴۰۱ و یک‌هزار و ۱۰۷ میلیارد ریال در ۹ ماه سال گذشته در راستای اجرای این طرح در استان مرکزی پرداخت شد.

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان مرکزی افزود: بیمه شده با اجرای این طرح هزینه کمتری برای فرانشیز پرداخت می‌کند و بیمه سلامت هم سهم خود را به داروخانه‌ها و مراکز دولتی پرداخت می‌کند.

بوالحسنی تاکید کرد: پوشش بیمه مادران باردار، شیرده و فرزندان تا سن هفت سال از دیگر طرح‌های خوب و در جریان است که مادران باردار فاقد بیمه تا پایان شیردهی و فرزندان آنها تا سن هفت سالگی به صورت رایگان تحت پوشش بیمه‌ سلامت قرار می‌گیرند.

وی گفت: بر اساس ماده ۶ قانون حمایت از معلولان در آبان‌ماه سال ۹۹، تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان بهزیستی و بیمه سلامت به منظور بهره‌مندی افراد دارای معلولیت تحت پوشش بهزیستی منعقد شد که بر اساس آن ۹ کد خدمتی در حوزه کار درمانی، گفتار درمانی، بینایی سنجی و شنوایی شناسی تحت پوشش بیمه سلامت قرار گرفت.

سرپرست اداره‌کل بیمه سلامت استان مرکزی ادامه داد: کدهای خدمتی این طرح در دولت سیزدهم و در سال ۱۴۰۱ به ۵۹ کد رسید و در این سال، ۷۹ میلیون ریال و در سال گذشته چهار هزار و ۵۶۱ میلیون ریال هزینه شد.

بوالحسنی عنوان کرد: ۱۰۰ درصد تعرفه توانبخشی بیماران اوتیسم در بخش دولتی و ۸۰ درصد تعرفه در بخش خصوصی توسط بیمه سلامت پرداخت می‌شود.

۴۵ درصد از جمعیت یک میلیون و ۴۲۹ هزار و ۴۷۹ نفری استان مرکزی از خدمات بیمه سلامت بهره‌مند می‌شوند

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار