امام جمعه دهلران ؛
امام جمعه شهرستان دهلران گفت : جذب و بکار گری نیروهای بومی در شرکت های فعال منطقه از مهترین دغدغه خانواده ها و جوانان منطقه تبدیل شده است .
کد خبر: ۱۱۶۴۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۳ 30 April 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ حجت‌الاسلام سید محسن موسوی در بزرگداشت روز کارگار که با حضور معاون برنامه ریزی فرماندار ویژه دهلران، جمعی از مدیران شهرستان و شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت فعال درشهرستان در منطقه بیات دهلران برگزار شد؛ گفت : مقام کارگر در آموزه‌های دین اسلام دارای جایگاه ویژه‌ای است لذا باید مسئولان برای حل مشکلات این قشر عظیم پای کار باشند .

وی به عدم جذب نیرو ی بومی در شرکت های منطقه اشاره کرد گفت : انتظار می رود که مسئولان شهرستان الخصوص مدیران شرکت های فعال در منطقه در بحث به کار گیری نیروهای بومی بر اساس قانون توجه و جدیت بیشتری به خرج بدهند .

امام جمعه دهلران به نام گذاری امسال به نام جهش تولید با ، مشارکت مردم از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد گفت : این نشان از توجه رهبری به اشتغال و تولید است لذا باید همه مسئولان در راستای تحقق شعار سال با استفاده از ظرفیت های داخلی در راستای توسعه همه جانبه کشو ر بیش از گذشته تلاش کنند.

وی با اشاره به اینکه کارگران نیروی محرک توسعه هستند ، اظهار داشت : توجه به معیشت کارگران ، پرداخت به موقع حقوق و مزایای و شندین مشکلات آنها از جمله موارد مهمی است که باید مسئولان و مدیران اجرایی مورد توجه قرار بدهند .

معاون برنامه ریزی فرماندار ویژه دهلران گفت : کارگران بازوی توانمند جامعه اسلامی هستند که نقش مهمی در چرخش چرخ صنعت دارند.

مجید نادری اظهار داشت : باید شرکت ها تلاش کنند تا کارگران بومی مهارت آموزی فرا گیرند تا در آینده نقش بهتری را برای جامعه الخصوص منطقه اجرا کنند.

وی با تاکید بر ضرورت رسیدگی به مشکلات جامعه کارگری و پرداخت بموقع حقوق و مزایای کارگران، افزود: شرکت ها بر اساس قانون باید در جذب نیروهای بومی تلاش کنند .

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی دهلران نیز گفت : در حال حاضر بیش از 3هزار نفر در شرکت مهندسی و ساختمان صنایع نفت ( اویک ) و پیمانکاران زیر مجوعه آنها مشغول به کار هستند .

روشن امری به ثبت‌نام سی‌‌و‌‌پنجمین جشنواره امتنان اشاره کرد گفت : سال گذشته پس از شناسایی و ثبت نام ۳۵ کارگر نمونه و ۱۰ گروه کار نمونه، از بین آنها 5نفر از شهرستان انتخاب وبرگزیده استان شدند.

وی بیان داشت : جشنواره امتنان هر ساله در سه مرحله مقدماتی، استانی و ملّی و در سه بخش صنعت، خدمات و کشاورزی برگزار می‌شود که هدف آن نهادینه‌سازی فرهنگ خلاقیت و نوآوری، ترویج و تقویت فرهنگ کار و تلاش و تجلیل از کارگران نخبه، گروه‌های کار و واحدهای اقتصادی نمونه است که انتظار می رود که کارگران و شرکت های فعال منطقه در این جشنواره که مهر ماه هرساله ثبت نام آن آغاز می شود شرکت کند .

لازم به ذکر است در پایان این مراسم با حضور امام جمعه و مسئولان از ۱۴ نفر از کارگران ایستگاه تقویت فشار بیات تجلیل بعمل آمد ./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار