معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان بر بهره گیری از توان شرکت‌های دانش بنیان در راستای تجاری سازی ظرفیت‌های مهم اقتصادی کردستان و صادر به اقلیم کردستان عراق تاکید کرد.
کد خبر: ۱۱۶۴۰۸۴
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۲۰:۵۴ 24 April 2024

به گزارش تابناک کردستان، علی نوری امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت در مراسم رونمایی از مرکز رشد و فناوری اتاق بازرگانی سنندج (تاک) که با حضور معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار کرد: کردستان حدود ۲۳۰ کیلومتر مرز مشترک با اقلیم کردستان عراق دارد و می‌تواند از دانش فناوری و اطلاعات برای ایجاد. زیر ساخت بهره بگیرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه استان کردستان، در سنوات گذشته در بحث بیکاری در رتبه‌های نخست کشور قرار داشت، اما در زمستان سال گذشته این امر کاهش یافت، افزود: نرخ بیکاری و ایجاد اشتغال در استان زاگرس نشین کردستان باید کاهش یابد و به اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها هم توجه بیشتری شود.

به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان، اگر به ظرفیت‌های استان دلسوزانه‌تر توجه شود، می‌توان اقدامات مثمرثمرتری در کردستان انجام داد.

وی با اشاره به اهمیت توسعه آی سی تی در استان کردستان بیان کرد: کردستان صنعتی نیست و بر همین اساس با توجه به ظرفیت استان در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات، توسعه در حوزه آی تی و آی سی تی و ایجاد اشتغال می‌تواند مثمرثمر باشد.

نوری، با اشاره به انجام اقدامات مهم در حوزه‌های مختلف اقتصادی استان کردستان در سال گذشته عنوان کرد: کردستان در حوزه معدن رتبه اول کشور را دارد و ظرفیت‌های زیادی در این حوزه دارد همچنین رتبه اول در تولید توت فرنگی و گندم، گردشگری و ظرفیت مرز ترانزیتی باشماق از دیگر ظرفیت‌های اصلی استان است که باید با بهره‌گیری بیشتر از شرکت‌های دانش بنیان از آن‌ها برای توسعه کردستان بهره گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان بر بهره گیری از توان شرکت‌های دانش بنیان در راستای تجاری سازی ظرفیت‌های مهم اقتصادی کردستان به اقلیم کردستان عراق تاکید کرد.

برچسب ها: کردستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار