استاندار کرمانشاه خبر داد؛
استاندار کرمانشاه گفت: ۱۰ محور پایه در راستای حرکت شورای فرهنگ عمومی در استان در نظر داریم که بر اساس این ریل‌گذاری حرکت خواهیم کرد.
کد خبر: ۱۱۶۳۹۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۰ 24 April 2024

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال ۱۴۰۳ روز گذشته (چهارم اردیبهشت) به ریاست استاندار کرمانشاه و با حضور اعضای این شورا برگزار شد.

محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه در این جلسه، اظهار کرد: در دنیای امروز بر اساس منویات مقام معظم رهبری و اقتضائات روز، آنچه در حوزه فرهنگ انجام می‌شود باید هدفمند و داری انسجام روزافزون باشد.

وی افزود: هرچند طی دوران شکوهمند انقلاب اسلامی در جنگ فرهنگی با استکبار شرایط گرانبها و بی‌نظیری رقم خورده، اما به این معنی نیست که عرصه جنگ را رها کنیم و تقابل جبهه حق و باطل تا ختم بشریت و پیروزی جبهه حق ادامه خواهد داشت.

استاندار کرمانشاه تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، در قله‌های افتخار ایستاده‌ است و این قله ها صرفا اقتصادی و سیاسی نیست، بلکه ترکیبی از موفقیت‌های انقلاب است.

وی خاطرنشان کرد: حرکت دقیق و اثرگذار در عرصه فرهنگی نیازمند کار قرارگاهی است و شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان قرارگاه اصلی و شورای فرهنگ عمومی در استان‌ها نیز به عنوان زیر‌مجموعه این قرارگاه بزرگ با فهرستی از نهادهای اثرگذار است که با اتحاد این اعضا از پراکندگی و دوباره کاری در حوزه‌ فرهنگی جلوگیری خواهد شد.

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه حلقه اجرایی حوزه عفاف و حجاب را حداقل ۳۰ سازمان تشکیل داده‌اند گفت: اگر این سازمان‌ها انسجام و همکاری لازم در این حوزه را داشته باشند مشکلات موجود مرتفع خواهد شد.

وی اشاره‌ای به شوراها و ستادهای مختلف اجرایی در کشور داشت و افزود: اگر شوراهایی از جمله شورای عفاف وحجاب، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، شورای فضای مجازی، ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، ستاد اقامه نماز و ستاد برگزاری مراسم مذهبی هدف محور باشند برنامه‌ها زودتر به هدف نزدیک خواهد شد.

صحرایی در ادامه به ۱۰ محور مورد تاکید مقام معظم رهبری در زمینه عفاف و حجاب اشاره کرد و این ۱۰ محور را چرخش و اشباع گفتمانی، عملیات تسهیل ازدواج جوانان، عملیات لباس، ساماندهی تذکرات لسانی، جریان‌سازی رسانه‌ای، عملیات رسانه‌ای در فضای مجازی، عملیات اغنایی و گفتگو محور با مخاطبان نوجوان و جوان، متشکل سازی ظرفیت‌های مردمی، برنامه‌ریزی، پویش و تدارکات رویدادهای داخلی و خارجی و ساماندهی مطالبه‌گری منطقی ازمسئولین عنوان کرد و بیان داشت: در جلسات بعدی شورا این ۱۰ محور پایه گفتگوی اعضا در شورای فرهنگ عمومی استان خواهد بود و بر اساس این ریل‌گذاری حرکت خواهیم کرد.

وی همچنین مصوبه ایجاد محلی برای عرضه لباس‌های عفیفانه و متعارف از سوی دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی را امری ضروری در راستای حفظ حجاب و عفاف در جامعه دانست و گفت: این جریان‌سازی‌ها در حوزه عفاف و حجاب نباید فصلی باشد بلکه باید به تدریج مداومت پیدا کند.

استاندار کرمانشاه در پایان اذعان کرد: توجه به گفتمان سازی در ادارات دولتی و همکاری و همراهی اصناف در بخش‌های خصوصی نیز می‌تواند مسیر گفتگوی مشوق محور و خیرخواهانه را در حوزه‌ عفاف و حجاب در قرارگاه شورای فرهنگ عمومی ایجاد نماید.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار