رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: واحدهای صنعتی فعال در قم که در جریان تولید محصول خود، از گاز استفاده می‌کنند برای جلوگیری از قطعی گاز حداقل ۵۰ درصد مصرف خود را کاهش دهند.
کد خبر: ۱۰۸۷۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۵ 14 January 2023

به گزارش تابناک قم، اکبر ابدالی جمعه شب در گفت وگویی پیرامون این موضوع بیان داشت: با توجه به سرمای شدید و کاهش دما در برخی از استان‌های کشور از جمله قم، احتمال افت فشار و قطعی گاز به دلیل افزایش مصرف وجود دارد، در همین راستا از واحدهای صنعتی که در فرآیند تولید آن‌ها از گاز استفاده می‌شود( به عنوان نمونه واحدهایی که کوره دارند)، می خواهیم برای کاهش مصرف گاز خود حداقل به میزان ۵۰ درصد اقدام کنند.

وی ادامه داد: این واحدهای صنعتی می‌توانند در این روزها به اورهال(تعمیرات اساسی) واحد خود بپردازند و یا شیفت کاری خود را کاهش دهند تا میزان مصرف گاز خود را به حداقل برسانند.

این مقام مسوول افزود: همچنین از همه واحدهای صنعتی استان می‌خواهیم میزان مصرف برق خود را حداقل ۳۰ درصد کاهش دهند، چرا که برخی از نیروگاه تولید برق از گاز استفاده می‌کنند و افزایش مصرف موجب کاهش عملکرد آن‌ها می‌شود.

ابدالی با اشاره به اهمیت کاهش مصرف گاز در واحدهای صنعتی برای جلوگیری از قطع گاز آن‌ها، گفت: از همه صنعتگران استان می‌خواهیم تا در میزان مصرف گاز و همچنین برق همراهی لازم را داشته باشند تا از قطعی آن‌ها و بروز خسارت‌های بیشتر جلوگیری شود.

در بخش صنعت استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار