امام جمعه قم با بیان اینکه اکثریت جامعه ملتزم به حجاب هستند، افزود: گشت ارشاد برای هنجارشکنان است.
کد خبر: ۱۰۵۹۰۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۷ 30 July 2022

به گزارش تابناک قم، آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ایشان از ائمه جمعه خواستند در برابر شبهات دشمنان ایستادگی کنند که یکی از این شبهه افکنی‌ها مسئله حجاب است.

خطیب جمعه قم با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص زن ایرانی گفت: ایشان فرمودند زنِ باشرف و بااستعداد ایرانی یکی از بزرگترین ضربه‌ها را به تمدّن غرب زده است.

وی افزود: تمدن غرب سال‌ها است که می‌گویند زن اگر چنانچه از قیود اخلاقی و شرعی و مانند این چیز‌ها رها نشود نمی‌تواند پیشرفت کند، نمی‌تواند به مقامات عالی علمی و سیاسی و اجتماعی و ... برسد؛ شرط رسیدن زن به رتبه‌های بالای اجتماعی و سیاسی و ... این است که به رها کردن قیود اخلاقی توصیه می‌کند.

آیت الله سعیدی با اشاره به رعایت شئون اسلامی توسط اغلب بانوان ایرانی گفت: زن ایرانی با حجاب اسلامی در میدان‌های مختلف حضور پیدا کرده و به موفقیت‌های زیادی دست یافت و امروز در مراکز دانشگاهی و علمی و ورزشی زنان حضور چشمگیری دارند.

خطیب جمعه قم ادامه داد: دختر قهرمان ایرانی وقتی بر روی سکو می‌رود با حجاب است و به مردی که مدال توزیع می‌کنند با او دست نمی‌دهد و این امر نشان از توجه به مسائل دینی است.

وی با بیان اینکه زنان ما با حجاب در عرصه‌های مدیریتی و رسانه‌ای حضور یافته و موفقیت‌های زیادی کسب کردند، گفت: دشمنان در خصوص حجاب تبلیغ سوء دارند که ما وظیفه داریمدر این زمینه با جهاد تبیین روشنگری کرد.

امام جمعه قم با بیان اینکه بیشتر جامعه ما به حجاب التزام دارند و گشت ارشاد برای هنجارشکنان است، گفت: حجاب هیچ محدودیتی برای بانوان ایجاد نمی‌کند.

خطیب جمعه قم افزود: حجاب در کشور اسلامی ما یک ضرورت و قانون است که باید بدان عمل شود.

تولیت حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به اینکه حجاب در حوزه خصوصی الزامی ندارد، گفت: اسلام می‌خواهد نگاه به زن ابزاری و شهوانی نباشد، اما آنچه که امروز در غرب می‌بینیم نگاه ابزاری به زن است.

وی با اشاره به فرا رسیدن ماه محرم و ایام عزاداری سیدالشهدا(ع)، گفت: واعظان و مداحان در این ماه تبلیغ که ماه عزاداری سید و سالار شهیدان است، با بهره گیری از آیات و روایات مردم را با معارف اسلامی و سبک زندگی حسینی و زینبی بیش از پیش آشنا می‌کنند.

آیت الله سعیدی بیان داشت: در جامعه اسلامی امر به معروف و نهی از منکر باید احیا شود و این واجب باید متوجه همه مسلمین باشد و مختص قوم و دستگاه خاصی نیست و اصل این فریضه به تمامی مردم باز می‌گردد.

وی با اشاره به سالگرد شهادت آیت الله شیخ فضل الله نوری و پرچمداری این عالم در نهضت مشروطه گفت: مشروطه اولین حادثه استثنایی بعد از ورود اسلام به ایران است که زمینه ساز انقلاب اسلامی ایران شد.

خطیب جمعه قم افزود: اولین بار در نهضت مشروطه این فکر به مردم داده شد که کشو برای همه مردم است و خواسته‌های ملت باید مورد توجه باشد که در پی آن مجلس شورا تشکیل شد.

آیت الله سعیدی عنوان داشت: دشمنان و ناآگاهان برخی از خودی‌ها اوضاع مشروطه را بهم ریخت و شیخ فضل الله در این زمینه وارد میدان شد و روشنگری پرداخت و او معتقد بود که قوانین کشور باید مطابق شرع باشد، اما انگلیسی‌های خبیث ضربات جبران ناپذیری به مشروطه وارد کردند و این نهضت از مسیر اصلی منحرف شد و شیخ فضل الله نوری را تا پای دار بردند و به شهادت رساندند.

آیت الله محسن اراکی، عضو شورای عالی حوزه علمیه هم در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه امروز بر معرفت افزایی در مجالس سیدالشهدا تاکید کرد و بیان داشت: باید در عمل هم حسینی بودنمان را اثبات کنیم و با تبلیغات دشمن علیه دین و عفاف و حجاب کوتاه نیاییم.

وی افزود: شرکت در مجالس عزای سید الشهدا (ع) برای همین است که یادبگیریم در راه خدا ایستادگی و مقاومت کنیم تا قوانین اللهی در جامعه جاری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار