مدیرکل گمرکات قم گفت: تنها در آبان‌ماه ۳۱ هزار تن کالا به ارزش ۳۵میلیون و ۶۷۷هزار و ۸۴۲ دلار از گمرکات این استان به سمت بازارهای هدف صادر شد.
کد خبر: ۱۰۱۳۷۵۶
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۶ 05 December 2021

به گزارش تابناک قم، اسفندیار دریکوندی با اشاره به این که در این ماه روزانه بیش‌از یک میلیون دلار کالا از قم به کشورهای جهان صادر شده‌است، بیان کرد: میزان صادرات آبان‌ماه سال‌جاری از نظر ارزش دلاری نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۰۹ درصد رشد داشته‌است.

وی افزود: همچنین دراین مدت ۳۴میلیون و ۵۳۴هزار دلار کالا در قالب ۲۹۰ اظهار نامه و وزن ۶هزار و ۳۱۲ تن از کشورهای مختلف جهان وارد گمرکات استان قم شد که بیشتر آن را تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی فعال در استان تشکیل می‌دهد.

وی با بیان این‌که گمرکات قم ظرفیت بالایی برای خدمت‌رسانی به فعالان اقتصادی دارد، ادامه‌ داد: درآمد کل گمرکات استان نیز در این‌ماه به بیش‌از ۲۰ میلیارد تومان رسید که این رقم نسبت به مدت مشابه سال‌قبل ۴۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

دریکوندی همچنین گفت: در آبان‌ماه سال‌جاری ۲۲۱ بسته پستی و مطبوعاتی به وزن یک‌هزار و ۲۵۰ کیلوگرم و ارزش ۵۷هزار و ۴۲۳ دلار از طریق گمرکات قم به مناطق مورد نظر در سایر کشورهای جهان صادر شده‌است و این میزان نسبت به مدت مشابه سال‌قبل رشد بسیار چشمگیری دارد.

وی در ادامه با تاکید به جدیت گمرکات استان در موضوع مقابله با قاچاق، بیان کرد: طی مدت‌ یاد شده، ۶۲ پرونده مظنون با قاچاق به ارزش یک‌میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در گمرکات قم تشکیل شد و مراجع قضایی براساس قانون با متخلفان در این خصوص برخورد می‌کنند.

وی با اشاره به این که بیش از ۵۰ درصد صادرات و واردات استان در مسیرهای سبز و زرد است که امور اداری مربوط به آن در کوتاه‌ترین زمان انجام می‌شود، افزود: حمایت از فعالان اقتصادی استان را به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار داریم که در همین رابطه فرآیند ترخیص کالا در گمرکات قم با سرعت قابل قبولی صورت می‌گیرد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار