واقعه پاریس بیانگر این بود که دشمن بابت ساخت داعش سیلی خواهد خورد و این قبیل اتفاقات سبب شده خود آمریکا و اروپایی ها با صراحت به خاطر ساخت و حمایت داعش اظهار پشیمانی کنند اما به هرحال این گرگ درنده دامن خودشان را گرفته است.
کد خبر: ۱۳۴۷۱۱
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۳ 24 November 2015
به گزارش تابناک قم، آیت الله اشکوی در دیدار با 250 نفر از شیعیان کشورهای اروپایی گفت: علت به این روز افتادن کشورهای غرب آسیا بعد از بیدای اسلامی فقدان یک رهبر قوی در آن کشورهاست.

وی افزود: این که انقلاب اسلامی در ایران به پیروزی رسید و تاکنون با اقتدار تمام ماندگار شده داشتن ولی فقیه جامع الشرایط است که اگر این امر در آن کشورها تحقق می یافت قطعا اکنون اوضاع منطقه به گونه دیگری بود.

وی اظهار کرد: هرچند ما در زمینه انقلاب موفق و پیروز هستیم اما این به معنای ناامید شدن دشمن نیست بلکه ما شاهد تلاش روزافزونشان برای انحراف ملت هستیم که بحمدالله دشمن شناس بودن رهبر انقلاب همواره سبب نقش بر آب شدن نقشه های دشمن گردیده. 

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: هرچند کشورهای اسلامی به اوضاع نابسمانی دچار شده اند اما هنوز امید به پیروزی هست به شرط آنکه مردم از علما تبعیت کنند و به جریان های سیاسی اعتماد نکنند.

وی با بیان اینکه علما فرهنگ ساز هستند تاکید کرد:علما و مدیران اگر فاسد شوند تمام جامعه فاسد می شود چون مردم فرهنگ شان را از علما می گیرند لذا یک عالم و روحانی باید دین را به خوبی بشناسد و آن را همان طور که هست به مردم عرضه کند نه این که انواع بدعت ها را واردش کند.

آیت الله اشکوری با اشاره به عزاداری های نامتعارف ابراز کرد: در زمینه عزاداری آن چه که شرع بر آن مهر تایید زده را انجام می دهیم ولو این که همه دنیا به ما اعتراض کنند اما اگر حرکتی توسط دین و ائمه مطرح نشده باشد و نهی نیز شده باشد به هیچ وجه نباید سراغش رفت لذا از حرکات نامتعارفی که جلوه جهانی تشیع را تخریب می کند باید بپرهیزیم.

وی ادامه داد: امامان معصوم از ما خواسته اند دین و مذهب را با اخلاق و عمل خود به دیگران معرفی کنیم بنابراین هر کاری که باعث ایجاد تنفر از تشیع شود مردود و حرام می باشد.

استاد دانشکده تقریب مذاهب، شعائر حسینی را مورد توجه قرار داد و اذعان کرد: شعائر حسینی باید معرفی کننده نهضت امام حسین و بیانگر ایستادگی و حماسه های حضرت باشند تا بتوانیم از آن شعایر برای نشان دادن عاشورا و اهداف سیدالشهدا به دنیا استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه داعش به دنبال تخریب وجهه اسلام است تصریح کرد: داعش تمام جنایاتی که بر سر مسلمانان و مسیحیان و ایزدیان انجام می دهد را به اسلام نسبت می دهد چون برنامه استکبار جهانی این است که داعش و وحشی گری هایش را به عنوان اسلام واقعی به دنیا معرفی کند.

آیت الله اشکوری به حادثه پاریس اشاره کرد و گفت: واقعه پاریس بیانگر این بود که دشمن بابت ساخت داعش سیلی خواهد خورد و این قبیل اتفاقات سبب شده خود آمریکا و اروپایی ها با صراحت به خاطر ساخت و حمایت داعش اظهار پشیمانی کنند اما به هرحال این گرگ درنده دامن خودشان را گرفته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار