حفظ منابع آبی اولویت شهرداری قم

مدیر عامل سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم: تمرکز مدیریت شهری در سال‌های گذشته کاهش وابستگی به آب شرب بوده و امیدواریم با راه‌اندازی تصفیه‌خانه ثانویه پساب، این روند ادامه‌دار باشد.
کد خبر: ۱۱۶۲۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۹ 14 April 2024

به گزارش تابناک قم، پیام جوادیان گفت: بیش از ۵ سال است در حال کار کردن بر این مسئله بوده و پیش‌بینی‌های لازم برای تأمین آب را انجام داده‌ایم.

وی افزود: تا روز‌های پایانی سال ۱۴۰۲ بحث خط انتقال را از تصفیه‌خانه جامع شهر قم تا بوستان رضوان داشتیم که آنجا تأسیسات تکمیلی تصفیه ثانویه ما وجود دارد.

مدیر عامل سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری شهرداری قم گفت: در ماه‌های ابتدایی سال ۱۴۰۳ به دنبال آنیم تا بتوانیم ۲۵۰ لیتر در ثانیه را عملی کنیم و پساب تصفیه‌شده که هم از نظر زیست‌محیطی و هم شرعی وضعیت مناسبی دارد در کمربند سبز و عرصه‌های جنگلی استفاده، و طبق یک افق ۴ یا ۵ ساله بتوانیم فضای سبز شهر قم را بیمه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: یک زمانی در شهر قم ۱۰۰ درصد آب مصرفی فضای سبز آب شرب بود، اما در حاضر و طبق برنامه‌هایی که انجام دادیم، این عدد تا ۸۰ درصد کاهش داشته است و این آب شرب برای آبیاری فضای سبز با جایگذاری منابع جدید هر سال کمتر می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار