استفاده از مداحی و برخی اصوات در این نمایش حرکت جالب و خوبی بود که به جرات میتوان گفت بهترین آن پخش صوت نقاره حرم امام رضا(ع) بود.
حضور نمایش فصل شیدایی در قم موقعیت خوبی بود برای استفاده خانواده های قمی و بازسازی وقایع و رویداد های مهم تاریخ اسلام در پیشروی نسل چهارم انقلاب که هم اکنون در مقابل بمباران رسانه ای و تهاجم فرهنگی دشمن واقع شده و برنامه هایی مثل فصل شیدایی همان پادزهر سالمی است که در بین چاره اندیشی ها برای آموزش مفاهیم به جوانان یک انتخاب درست است و آن را می توان یک کار تمیز فرهنگی دانست.
فصل شیدایی را می توان سرآغاز تغییر نگاه ها به جامعه فرهنگی قم دانست، چرا که قطعا مسوولان، بازیگران، نویسندگان و دست اندر کاران عرصه فرهنگ، هنر و رسانه قم می بایست با یک ذائقه شناسی از فصل شیدایی سلیقه مردم قم را متوجه و در راه آن قدم بردارند.
فصل شیدایی حضور و نمایش را در قم را فرصتی دانسته بود تا به سراغ تاریخ آئینی و انقلابی قم برود، اجرا از حضور حضرت امام(ره) در قم و بیان وقایع ۱۵ خرداد و ۱۹ دی ودر نهایت ختم کردن آن به حضور مردم قم در دفاع مقدس.
استفاده از ظرفیت و موقعیت نمایش برای معرفی دو تن از شهدای شاخص شهر قم، شهیدان زین الدین، و به تصویر کشیدن لحظه شهادت آن دو بزرگوار آن هم به صورت قابل لمس و طبیعی از دیگر آورده های فصل شیدایی برای قم بود.
به تصویر کشیدن رشادت های شهیدان زین الدین و لشکر ۱۷ علی ابن ابی طالب، روحیه دادن فرمانده جوان به نیرو ها که گویی مجاهدی ریش سفید است، بر افراشتن پرچم ایران به عنوان یک حرکت آرمانی و استفاده از ادوات جنگی که بسیار به واقعیت نزدیک بود از دیگر صفات بارز این بخش از نمایش بود.
در میان نمایش با دقت بر حضار برخی از یادگاران دفاع مقدس به چشممی خوردند که در لحظه شهادت شهیدان زین الدین لحظاتی خود را به سال های دور و روز های رشادتشان بردند و با استفاده از فضاسازی خوب نمایش، روزگار جنگ رامرور کردند.
نکته بسیار مثبت و استفاده مناسب فصل شیدایی در پایاننمایش آن بود که از ظرفیت پیش آمده و حس و حال مخاطب استفاده کافی را جهت تبیین و روشنگری مسائل روز استفاده میکند و پس از تصویر سازی جنگ گرم به سراغ جنگ نرم میرود و در اختتامیه ساحل آرامش حقیقی یعنی حضور حضرت بقیت الله را به مردم گوش زد کرد.
فصل شیدایی مصداق بارز یک نمایش مناسب آئینی تاریخی بود که با گذر از درامد زایی و برگزاری به صورت رایگان نشان داد فرهنگ مورد حمایتش است، مهمی که الگویی است برای دستگاه های فرهنگی دولتی تا با نگاه دقیق و موشکافانه از ظرفیت فراهم شده استفاده کنند.