مدیرعامل پارک‌های قم:
مدیرعامل سازمان پارک‌هاوفضای سبز شهرداری قم، یکی از مشکل‌های توسعه فضای سبز شهری را بافت فرسوده دانست، و گفت: کاربری فضای سبز در طرح تفصیلی برخی از مناطق قم دیده نشده‌است.
کد خبر: ۹۹۹۶۹۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰ 08 October 2021

به گزارش تابناک قم، پیام جوادیان با اشاره به برنامه‌ریزی شهری برای توسعه فضای سبز طی سال‌های گذشته، اظهار داشت: با هدف‌گذاری‌های انجام‌شده سرانه فضای سبز شهر قم رشد قابل‌ توجهی پیدا کرده است.

وی در مورد ایجاد فضای سبز در برخی نقاط شهری بیان داشت: گاهی شهروندان تماس می‌گیرند و اعلام می‌کنند قطعه زمینی در شهر وجود دارد که به فضای سبز تبدیل شود؛ اکثر این زمین‌ها دارای مالک است و قابلیت ایجاد فضای سبز ندارند، ولی مدیریت شهری در مجموع در جهت احداث فضای سبز در مناطق تلاش ویژه‌ای دارد.

مدیرعامل پارک‌های قم افزود: یک سری مناطق دارای بافت فرسوده است و کاربری فضای سبز در طرح تفصیلی به‌ویژه در مناطق ۶ و ۲ و ۳ دیده نشده و راهکاری وجود نداشته و در بسیاری از موارد قانون اجازه ایجاد فضای سبز را نمی‌دهد.

در قم حدود هزار و ۶۰۰ هکتار بافت فرسوده مصوب وجود دارد، که بالغ بر ۴۰۰ هزار تَن در آن زندگی می‌کنند، حدود ۲ هزار هکتار نیز سکونتگاه غیررسمی و بافت‌های ناکارآمد میانی ثبت شده که حدود ۱۶۰ هزار تَن هم دراین بافت‌ها ساکن هستند.

این مقام شهرداری قم ایجاد بوستان در اطراف بافت‌های فرسوده را مورد تاکید قرار داد، و تصریح کرد: در این‌ خصوص برنامه‌هایی تعریف‌ شده تا بافت فرسوده با محوریت مساجد را به بوستان شهری تبدیل کنیم.

جوادیان خاطرنشان کرد: در اکثر بوستان‌های قم مجموعه کامل بازی و ورزشی قرار گرفته است، ضمن اینکه استاندارد تجهیزات نیز بر روی وسایل نصب‌ شده است.

وی‌ همچنین با تاکید بر اینکه سامانه ارتباط مردمی ۱۳۷ شهرداری آماده دریافت پیشنهادها و انتقادها و گزارش‌ها است، خاطرنشان کرد: در زمینه استاندارد سازی تجهیزات بوستان‌ها، کلیه وسایل بازی کودکان و نوجوانان و حرکت‌ درمانی قم استاندارد می‌باشد.

در حال حاضر قم دارای ۳۵۵ پارک و بوستان شهری است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار