خطیب جمعه قم:
خطیب نماز جمعه قم با انتقاد از برخی هنجار شکنی ها در سطخ شهر قم گفت: برخورد با هنجارشکنان در شهر قم مطالبه‌ای عمومی و خواستی همگانی است.
کد خبر: ۹۹۹۶۸۹
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۸ 08 October 2021

به گزارش تابناک قم، آیت الله سید محمد سعیدی ظهر جمعه در اولین نماز جمعه بعد از نزدیک به سه ماه تعطیلی این فریضه به دلیل شروع بیماری کرونا گفت: مسئولان مردم را در برابر مشکلات به صبر و تحمل دعوت می‌کنند اما هنجارشکنی‌های عده‌ای در سطح شهر قم صبری باقی نمی‌گذارد و مردم قم این ناهنجاری‌ها را تحمل نخواهند کرد.

نماینده ولی فقیه در استان قم با بیان اینکه برخی عامدانه با پوشش و رفتار خود دست به هنجارشکنی در شهر قم می‌زنند افزود: مردم باید به این افراد تذکر دهند اما دستگاه‌ها و متولیان استان باید با این افراد و هنجارشکنان قاطعانه رفتار و برخورد کنند.

تولیت حرم بانوی کرامت با اشاره به سگ گردانی به عنوان یکی از مصادیق بارز هنجارشکنی تصریح کرد: برخی در سطح شهر مقدس قم اقدام به سگ گردانی می‌کنند، در حالی که سگ گردانی در این شهر قطعاً حرام است.

خطیب جمعه قم با اشاره به فتنه انگیزی برخی هنجارشکنان تصریح کرد: برخی عمداً به دنبال ترویج فساد در قم هستند به طوری که فردی با پوشش نامناسب را در معرض دید مردم قرار می‌دهند و به محض مواجه شدن با آمران به معروف، آشوب به پا می‌کنند.

آیت الله سعیدی برخی هنجارشکنی‌ها از سر نادانی و ناآگاهی دانست و ادامه داد: برخی از این افراد از جایگاه مهم شهر قم بی اطلاع هستند و یا حدود پوشش عفاف را نمی‌دانند و لذا نباید با این افراد برخورد خشنی صورت گیرد.

وی با اشاره به تأثیر آگاهی‌بخشی و ارشاد برای هدایت افراد افزود: باید این افراد را از پیامد رفتار، پوشش و عملشان آگاه کرد چرا که هنجارشکنی‌ها آسیب‌های فراوانی دارد و به بنیان خانواده آسیب می‌زند.

نماینده ولی فقیه در استان قم با اشاره به جایگاه ویژه شهر مقدس قم در روایات و کلام اهل بیت (علیهم السلام) عنوان کرد: قم در طول تاریخ همیشه دارای جایگاهی رفیع بوده است و به فرموده ائمه معصومین (ع) خاک قم مقدس است و هیچ‌کس نمی‌تواند نسبت به این شهر نیت بدی داشته باشد.

تولیت حرم بانوی کرامت برخورد با هنجارشکنان را مطالبه‌ای عمومی و خواستی همگانی دانست و تصریح کرد: بسیاری از مردم قم نسبت به هنجارشکنی‌ها معترض هستند و خواستار ایجاد محیطی عفیفانه در خاستگاه انقلاب هستند.

خطیب جمعه قم با اشاره دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر ممنوعیت واردات لوازم خانگی از کشور کره جنوبی، ادامه داد: دستور مقام معظم رهبری دارای پیامی روشن برای حمایت از تولیدات داخلی و گامی مهم و بلند برای جهش تولید، استقلال و پیشرفت کشور است.

آیت الله سعیدی با تاکید بر لزوم عزم افزایش کمیت و کیفیت تولیدات داخلی افزود: مسئولان می‌بایست موانع را از سر راه تولید بردارند و علاوه بر استفاده از تولیدات داخلی، مردم را به استفاده بیشتر از این کالاها تشویق کنند.

وی در انتها با تبریک حلول ماه ربیع‌الاول، این ماه را فرصتی مناسب برای تولی و تبری عنوان کرد و تصریح کرد: محبت اهل بیت علیهم السلام و دوستی با دشمنان اهل بیت در یک سینه و در یک انسان جمع نمی‌شوند و ربیع‌الاول ماهی نورانی برای دوستی با دوستان خدا و دوری جستن از دشمنان خدا و اهل بیت علیهم السلام است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار