معاون علوم پزشکی:
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: با توجه به تاثیر واکسیناسیون دانش‌آموزان علیه کرونا در بازگشایی مدارس، روند تزریق واکسن در این گروه هدف تسریع می‌شود.
کد خبر: ۹۹۹۶۶۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۷ 08 October 2021

به گزارش تابناک قم، سیامک محبی در گفت و گویی با اشاره به اینکه تنها ۱۷ درصد دانش آموزان قم برای واکسیناسیون به مراکز تجمیعی واکسیناسیون مراجعه کرده اند، اظهار کرد: واکسیناسیون دانش آموزان علیه کرونا در استان قم از فردا همزمان با سراسر کشور سرعت می‌گیرد.

رییس مرکز بهداشت قم با بیان اینکه یکی از الزامات حضوری شدن مدارس، واکسیناسیون گسترده دانش آموزان علیه بیماری کووید-۱۹ است، اظهار داشت: دانش آموزان ۱۲ الی ۱۷ سال می توانند با مراجعه به سامانه سلامت به نشانی: salamat.gov.ir نسبت به ثبت نوبت در یکی از مراکز تجمیعی واکسیناسیون در سطح استان قم اقدام و برای تزریق واکسن کرونا ظرف سه روز آینده مراجعه نمایند.

به گفته وی تمامی مراکز تجمیعی واکسیناسیون کرونا طی سه روز آینده با تمام ظرفیت خود آماده واکسیناسیون دانش آموزان و والدین آنها می باشند.

محبی بیان کرد: از سایر دانش آموزان و والدین آن‌ها که تاکنون واکسن کرونا دریافت نکرده اند خواهشمندیم برای تزریق واکسن در اسرع وقت مراجعه نمایند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه واکسیناسیون دانش آموزان با مجوز و دستور ملی کرونا در استان صورت می‌گیرد، ادامه داد: بازگشایی مدارس و حضور دانش آموزان در کلاس درس، تاثیر بسزایی در ارتقاء کیفیت آموزشی و ایجاد نشاط بین دانش آموزان دارد به همین سبب عملیات واکسیناسیون باید به سرعت انجام شود.

وضعیت کرونایی قم که از ۲۳ تیرماه امسال در وضعیت قرمز از نظر شیوع کرونا قرار گرفته بود، ۲۰ شهریورماه جاری در رنگ‌بندی جدید کرونایی کشور، به رنگ نارنجی کرونایی در آمد.

ویروس کرونا موجب بیماری عفونی «کووید-۱۹» می‌شود و این ویروس ۲۴ آذر ۱۳۹۸ در شهر «ووهان» واقع در مرکز کشور چین گزارش شد، ابتدا از این بیماری به‌عنوان ذات‌الریه نام ‌برده می‌شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در ۹ دی ۱۳۹۸ به‌ صورت رسمی شیوع این ویروس را در این کشور اعلام کرد.

«کرونا»، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه‌های انتقال آن عطسه، سرفه، دست‌دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می‌کنند، افراد علاوه بر پرهیز از دست‌دادن، روبوسی و حضور در مرکزهای عمومی؛ به‌ هنگام عطسه لازم است، جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا؛ رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی همچون استفاده از «ماسک»، «فاصله‌گذاری اجتماعی» و «پرهیز از مسافرت‌های غیرضروری» توصیه شده است.

شهروندان برای طرح هر گونه پرسش درباره ویروس کرونا می‌توانند با شماره تلفن‌های ۴۰۳۰، ۳۱۳۶ و ۱۹۰ تماس بگیرند و برای کسب آخرین خبرهای دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی قم، به کانال آن به نشانی webdaqom@ در فضای مجازی و یا تارنمای آن به نشانی اینترنتی www.muq.ac.ir مراجعه کنند.

همه ایرانیان می‌توانند به منظور تعیین زمان‌بندی و نوبت‌دهی «تزریق واکسن بیماری کووید-۱۹» برای گروه‌های سنی اعلام شده و نیز ثبت‌نام «کارت واکسن دیجیتال»، به «سامانه ثبت‌نام واکسیناسیون کرونا» به نشانی اینترنتی https://salamat.gov.ir مراجعه کنند.

همشهریان قمی در صورت مشاهده هرگونه علامتی در رابطه با ویروس «کرونا» در خود و افراد خانواده، می‌توانند به «مرکزهای جامع سلامت» امام حسن عسکری(ع) در شهرک امام حسن عسکری(ع)، امام خمینی(ره) در بلوار شهید کریمی (بنیاد)، فرقانی در انتهای شیخ‌آباد، پردیس در پردیسان (خیابان ایمان)، خوراکیان در بلوار ۱۵ خرداد، بعثت در نیروگاه، شهدا در خیابان انقلاب اسلامی (چهارمردان)، پنبه‌چی در خیابان امام خمینی(ره) و جندقیان در خیابان زاویه مراجعه و خدمات «رایگان» دریافت کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار