مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی قم از پیگیری جدی واکسیناسیون اتباع در قم خبرداد و گفت: برنامه‌ریزی برای واکسیناسیون بیش از ۱۶۰ هزار تبعه خارجی ساکن استان قم انجام شده است و تاکنون 15 هزار نفر از این افراد واکسن دریافت کرده‌اند.
کد خبر: ۹۹۹۶۶۱
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۴ 08 October 2021

به گزارش تابناک قم، عباس شیرمحمدی درباره واکسیناسیون اتباع خارجی ساکن قم بیان کرد: واکسیناسیون این افراد در برابر کرونا از ماه گذشته آغاز و کمک‌هایی نیز در این زمینه از خیرین اتباع تأمین شده است.

وی اضافه کرد: البته باید به این نکته هم اشاره کرد که با توجه به نبود آمار دقیق کرونا در کشور افغانستان، این تصور پیش آمده که افغانی‌ها اصلا کرونا نمی‌گیرند که رفع این تصور نیاز به پیگیری و اطلاع‌رسانی داشته و دارد.

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی قم تصریح کرد: در شهریورماه امسال حدود هفت هزار و ۵۰۰ تبعه مجاز و غیرمجاز ساکن قم برای دریافت واکسن به مرکز تزریق واکسن اتباع غیرایرانی مراجعه و واکسن خود را دریافت کرده‌اند، ضمن آنکه در مجموع بیش از ۱۵ هزار نفر از این افراد با واکسن‌های مختلف در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۳۹ هزار نفر از اتباع ساکن قم دارای برگه سرشماری هستند و به نوعی غیرمجاز شناخته می‌شوند، مطرح کرد: حدود ۱۶۷ هزار تبعه خارجی در قم ساکن هستند که برنامه‌ریزی برای واکسیناسیون همه آن‌ها اعم از اتباع خارجی مجاز، غیرمجاز و یا مشکوک به تابعیت انجام شده است و این روند ادامه دارد.

شیرمحمدی از همه اتباع خارجی ساکن قم خواست برای تأمین سلامت خود و دیگران و کمک به جلوگیری از شیوع بیشتر کرونا در اسرع وقت نسبت به واکسینه کردن خود اقدام کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار