مدیرکل مدیریت بحران استان قم وضعیت رنگ‌بندی کرونایی این استان را نارنجی دانست و گفت: آموزش حضوری دانشجویان تحصیلات تکمیلی از سر گرفته می‌شود.
کد خبر: ۹۹۹۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۰ 08 October 2021

به گزارش تابناک قم، محسن اروجی در گفت‌و گو با خبرنگاران با اشاره به جمع‌بندی نظرات دستگاه‌ها در مورد نوع ارائه خدمت به مراجعان بر اساس پوشش واکسیناسیون کرونا بیان کرد: در این راستا ۷۴ مورد اظهارنظر از دستگاه‌های استان واصل و نتیجه اظهارنظرها در سه سطح ادارات، اصناف و حمل و نقل با همکاری و تعامل نهادها و دستگاه‌های مرتبط جمع‌بندی شده است.

وی به موضوع رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در آرامستان‌های قم اشاره کرد و افزود: خوشبختانه در هفته جاری جلسه‌ای در این راستا در فرمانداری قم برگزار شد که تشکیل کارگروه نظارت بر آرامستان‌ها را به دنبال داشت، ضمن آنکه در این راستا مسؤولان آرامستان‌های زیرمجموعه اوقاف و آرامستان بقیع نسبت به مباحث مورد نیاز توجیه شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استان قم ادامه داد: باید توجه داشت که رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی توسط عوامل آرامستان‌ها بیش از ۹۰ درصد گزارش می‌شود، بنابراین امیدواریم بر اساس تعهدهایی که از خانواده متوفیان گرفته می‌شود و همچنین با استقرار عوامل نیروی انتظامی در آرامستان‌های قم، جلوی تجمعات زیاد گرفته شود و رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به حداکثر برسد.

وی با اشاره به برگزاری برخی دیگر از جلسات برای گسترش واکسیناسیون در مناطق مختلف استان یادآور شد: جلساتی در این راستا در مناطق کهک و قنوات برگزار شده و جلسه‌ای نیز در هفته آینده در شهرستان جعفرآباد برگزار خواهد شد تا راهکارهای توسعه و گسترش واکسیناسیون بررسی شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان به برخی مصوبات اخیر ستاد ملی مبارزه با کرونا اشاره کرد و گفت: بر اساس این مصوبات، آموزش حضوری دانشجویان تحصیلات تکمیلی یعنی دانشجویان کارشناسی ارشد و دکتری از پانزدهم مهرماه آغاز می‌شود، ضمن آنکه دیگر دانشجویان یعنی دانشجویان کارشناسی و سطوح پایین‌تر نیز آموزش حضوری خود را از پانزدهم آبان ماه آغاز خواهند کرد.

وی با بیان اینکه آغاز آموزش حضوری در حوزه‌های علمیه هم بر اساس رویه دانشگاه‌ها خواهد بود افزود: درباره آموزش حضوری در مدارس نیز مقرر شده تا واکسیناسیون دانش آموزان ۱۲ سال و بالاتر با همکاری دو وزارتخانه آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سرعت گیرد تا دانش آموزان متوسطه دوم از پانزدهم آبان ماه و دانش آموزان متوسطه اول از هفته اول آذر ماه بتوانند آموزش‌های حضوری خود را از سر گیرند.

اروجی درباره آغاز آموزش‌های حضوری در مقطع ابتدایی گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا مقرر شده تا مطالعات کافی درباره واکسیناسیون این دانش آموزان انجام و در کنار آن، گسترش واکسیناسیون در عوامل مرتبط با آنان سرعت گیرد تا تصمیم نهایی در این باره در روزهای آینده گرفته شود.

اروجی به آغاز تزریق دُز سوم واکسن کرونا برای کادر بهداشت و درمان اشاره کرد و گفت: بر اساس آخرین اعلام، وضعیت کرونایی قم همچنان در وضعیت نارنجی است.

مدیرکل مدیریت بحران استان در ادامه از همه دستگاه‌های اجرایی و ادارات استان خواست تا هرچه سریع‌تر متولیان امور خود را در شهرستان‌های جدید استان یعنی جعفرآباد و کهک مشخص و مستقر کنند.

 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار