نائب رئیس هیئت دوچرخه سواری استان قم گفت: دغدغه ما این است که بانوان شهر سلامت زندگی کنند و اینکه بانوان شهر قم در اضافه وزن رتبه اول در کشور دارند جای تاسف دارد؛ چون سلامتی بانوان سلامتی خانواده است.
کد خبر: ۹۹۹۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ 06 October 2021

به گزارش تابناک قم، زهره مرادی، نائب رئیس هیئت دوچرخه سواری استان قم، در گفت‌وگو با خبرنگاران عنوان کرد: آموزش ابتدایی و تمرین بانوان در ورزشگاه یادگارامام (ره) واقع در انتهای بلوارغدیر انجام می‌شود و برای احترام به شرایط فرهنگی شهر هیچ‌گونه آموزشی در بوستان‌ها نداریم.

وی ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان استان قم برای رفت‌وآمد به ورزشگاه یادگار امام (ره) سرویسی را در اختیار گذاشتند؛ اما با توجه به اینکه همراه هیئت‌های دیگر ورزشی از آن استفاده می‌کردیم باتوجه به افزایش آمار کرونا برای رعایت فاصله گذاری اجتماعی با مشکل مواجه شدیم.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه دانشگاه حضرت معصومه(س) زمین مناسبی برای دوچرخه سواری دارد رایزنی‌هایی انجام شد که دوچرخه‌ها را در آن جا مستقر کنیم تا بانوان از آن فضا هم استفاده کنند؛ اما به دلیل برخی مشکلات نتیجه‌ای حاصل نشد.

وی بیان کرد: برای اینکه بتوانیم در همه پیست های مدنظر دوچرخه در اختیار بانوان قرار بدهیم تا بانوان دغدغه دوچرخه آوردن را نداشته باشند نیازمند بودجه‌ای کلان هستیم به همین علت با شهرداری رایزنی‌هایی انجام شد که دوچرخه‌هایی که در سه کانکس داخل شهر و برای طرح دوچرخه‌سواری شهری داشتند را در اختیار هیئت دوچرخه سواری قرار دهند که هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است؛ اما همچنان پیگیر این قضیه هستیم.

مرادی ادامه داد: تلاش هایی شده است که با محصورکردن ورزشگاه تختی این ورزشگاه ویژه بانوان شود؛ زیرا به دلیل اینکه در مرکز شهر قرار دارد از لحاط رفت و آمد و امنیت در تردد برای بانوان مناسب تر است که در صورت تحقق این امر دغدغه مربیان نیز در رابطه با مسئله تردد شاگردان رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه بوستان نرگس از لحاط فنی مناسب نیست؛ زیرا در زمان تاسیس از کارشناسان این حوزه استفاده نشده است، اظهار کرد: در بوستان نرگس بانوان در مسیر پیست پیاده روی می‌کنند و اگر دوچرخه سوار به عابر و یا درخت برخورد کند باید خسارت بدهد؛ اما پیست حنانه با نظر کارشناسان راه اندازی شده و مورد تائید است.

نائب رئیس هیئت دوچرخه سواری استان قم گفت: در ورزش قهرمانی در مسابقات کشوری دو نماینده داشتیم که چهار مدال طلا و مقام دوم کشوری را کسب کردیم.

وی یادآور شد: سلامت و استعدادیابی دختران را بر اساس عرف شهر دنبال می‌کنیم همچنین تلاش می‌کنیم که انرژی بانوان و دختران را در ورزش قهرمانی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: دغدغه ما این است که بانوان شهر سلامت زندگی کنند و اینکه بانوان شهر قم در اضافه وزن رتبه اول در کشور دارند جای تاسف دارد؛ چون سلامتی بانوان سلامتی خانواده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار