امکان تردد ویلچر در تمامی اماکن حرم حضرت معصومه (س) فراهم شده و هم اکنون ۹۰۰ ویلچرران افتخاری در حرم حضرت معصومه به سالمندان خدمت‌رسانی می‌کنند.
کد خبر: ۹۹۹۱۳۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۵ 06 October 2021

به گزارش تابناک قم، مسئول واحد خدمات سالمندان تولیت این آستان اعلام کرد که تحویل ویلچر، جابه‌جایی سالمندان توسط خادمان ویلچرران و خودروهای زائربر انجام می شود.

ابراهیم صابری با اشاره به خدمات ویژه سالمندان در حرم بانوی کرامت، اظهار داشت: تحویل ویلچر به زائر در جنب تمام ورودی‌های حرم مطهر با ارائه یک کارت شناسایی معتبر انجام می‌شود و پس از زیارت نیز با تحویل ویلچر کارت شناسایی برگشت داده می‌شود.

مسئول واحد خدمات سالمندان حرم حضرت معصومه گفت: در بخش خادمان ویلچر نیز ۹۰۰ خادم افتخاری ویلچرران در ۶ شیفت کاری مشغول خدمت رسانی هستند که به صورت شبانه روزی در ورودی‌های حرم مطهر مستقر و زائران سالمند را برای زیارت در داخل حرم مطهر جابه‌جا می‌کنند که در حال حاضر به خاطر شرایط کرونایی تعداد این خادمان به یک سوم کاهش داشته است.

وی به استفاده از خودروهای برقی زائربر در راستای خدمت رسانی و تسهیل در تردد زائران سالمند در خارج از حرم و مسیرهای عبوری از حرم مطهر اشاره کرد و گفت: خودروهای زائر بر حرم مطهر در سه مسیر میدان آستانه تا مسجد امام حسن عسکری علیه السلام، خیابان ارم از ورودی باب الکوثر تا باب القبله و از چهار راه قرآن و عترت تا ورودی ۱۷ حرم از ساعت ۷ تا ۲۳ به زائران و به ویژه سالمندان خدمت‌رسانی می‌کنند.

صابری ادامه داد: از دیگر خدماتی که در حرم مطهر برای سالمندان ارائه می‌شود طرح زیارت سالمندان است که در این طرح خادمان افتخاری حرم مطهر بانوی کرامت با همکاری خادمیاران رضوی با شناسایی سالمندان آنها را از منازل با ماشین شخصی خود برای زیارت به حرم حضرت معصومه می‌آورند و با ویلچر به زیارت مشرف می‌شوند که این طرح در ۶ ماه گذشته سه بار در مناسبت‌های مختلف انجام شده است.

وی افزود: با تمهیدهای صورت گرفته در راستای تسهیل زیارت زائران سالمند تمامی صحن‌ها، شبستان‌ها، رواق‌ها و دیگر اماکن حرم مطهر از جمله موزه، کتابخانه و سرویس‌های بهداشتی به وسیله ایجاد رمپ و آسانسور امکان تردد ویلچر فراهم شده است.

مسئول واحد خدمات سالمندان حرم بانوی کرامت همچنین بیان کرد: در تمامی سرویس‌های بهداشتی برای رفاه بیشتر زائران سالمند توالت‌های فرنگی تعبیه شده و در ورودی ۶ حرم نیز یک سرویس بهداشتی مخصوص سالمندان وجود دارد تا نیازی به رفت و آمد از پله نباشد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار