فرماندار قم نسبت به افزایش تجمعات در آرامستان‌های قم هشدار داد.
کد خبر: ۹۹۸۶۷۷
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷ 04 October 2021

به گزارش تابناک قم، مرتضی حیدری،فرماندار قم در جلسه چگونگی بررسی رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی بر ضرورت استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی تاکید کرد و نسبت به افزایش تجمعات در آرامستان‌های قم هشدار داد.

او گفت: برای مقابله با کرونا و جلوگیری از انتشار ویروس تجمعات در آرامستان‌ها باید کاهش یابد؛ زمان برگزاری مراسم در آرامستان‌ها باید حداکثر ۴۵ دقیقه باشد، و اجتماعات در آرامستان‌ها حداکثر ۷۰ نفر و از آوردن آلات و موسیقی و زدن نی و نگهداری جمعیت خودداری شود.

حیدری بر تسریع در روند امور اداری در آرمستان‌ها و پزشکی قانونی با هدف پیشگیری از تجمعات تاکید کرد و گفت: روند امور اداری باید سرعت گیرد و بدون تاخیر مانع از ازدحام جمعیت شود.

او با اشاره به ارتباط مستقیم افزایش تجمعات در افزایش سرعت انتشار کرونا گفت: با هدف کاهش خطر افزایش تعداد مبتلایان به کرونا باید تجمعات در آرامستان‌ها کاهش یابد.

فرماندار قم با اشاره به این که در موج پنجم کرونا افزایش فوتی‌ها باعث افزایش تجمعات و برگزاری مراسم‌ در آرامستان‌ها شد، افزود: بر اساس گزارش‌ها با ادامه روند کنونی تجمعات در آرامستان‌ها به خصوص در بهشت معصومه (س) وضعیت کرونایی قم وضعیت خطرناکی پیدا می‌کند.

حیدری با تاکید بر این که ممنوعیتی در خصوص برگزاری مراسم‌ در آرامستان‌ها وجود ندارد، افزود: موضوعی که بسیار اهمیت دارد این است که مراسم تشییع و بزرگداشت در آرامستان‌ها به دور از شلوغی و ازدحام جمعیت برگزار شود تا شاهد اوج گیری کرونا نباشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار