فردی که با سوءاستفاده از تصاویر شخصی پزشک قمی اقدام به هتک حیثت وی کرده بود،به دام افتاد.
کد خبر: ۹۹۸۶۷۲
تاریخ انتشار: ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۶ 04 October 2021

به گزارش تابناک قم، به نقل از پلیس فتای قم ،سرهنگ علی موالی ،رئیس پلیس فتای قم گفت: پس از مراجعه یکی از شهروندان به پلیس فتای استان مبنی بر هتک حیثیت با جعل هویت وی در اینستاگرام، پرونده اولیه تشکیل شد و کارشناسان پلیس فتا تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کردند.

وی ادامه داد: طبق اظهارات شاکی، کلاهبردار با نام این پزشک دو صفحه اینستاگرامی ایجاد کرده بود و با سوء استفاده از تصاویر شخصی شاکی و جعل عنوان پزشک، خود را متخصص قلب و متخصص پوست معرفی و به صورت آنلاین طبابت می کرد و با عنوان جعلی پزشک مباشرت به دوستی با دختران می کرد و عکس های خصوصی از آنها می گرفت و موجب هتک حیثت شاکی شده بود.

این مقام انتظامی ادامه داد: با تلاش کارشناسان پلیس فتا و اقدامات فنى و پلیسى، متهم مورد شناسایی قرار گرفت و پس از دستگیری تحویل مراجع قضایی شد.

سرهنگ موالی تصریح کرد: متهم پس از مواجه شدن با مستندات و ادله غیرقابل انکار، به جرم انتسابی خود اعتراف کرد و گفت با ایجاد پروفایل های جعلی در شبکه اجتماعی و برقرری ارتباط با دختران و معرفی خود به عنوان پزشک اخاذی و کلاهبرداری می کردم.

رئیس پلیس فتای استان قم به تمامی افرادی که به هر نحوی در اینستاگرام، تلگرام و سایر شبکه های اجتماعی داخلی و خارجی اقدام به ایجاد صفحه به نام دیگری و بدون اجازه وی می کنند، هشدار داد و گفت: این بزه از مصادیق جعل رایانه ای محسوب می شود و مجازات آن بر اساس ماده ۶ قانون جرایم رایانه ای، حبس و جزای نقدی است.

این مقام مسئول از مردم خواست در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی، موضوع را از طریق پلیس فتا به نشانی www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار