همزمان با سالروز ارتحال پیامبر عظیم الشأن اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) مراسم بزرگداشت علامه حسن‌زاده آملی در مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۹۸۳۷۷
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸ 03 October 2021

به گزارش تابناک قم، مراسم بزرگداشت علامه حسن‌زاده در روز سه شنبه ۱۴ مهرماه بعد از نماز مغرب و عشاء به صورت مردمی و با پشتیبانی برخی نهادهای استان در صحن جامع امام مهدی(عج) مسجد مقدس جمکران برگزار می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم در جلسه هماهنگی برگزاری این مراسم با بیان این که علامه حسن‌زاده آملی پیام‌آور معنویت شیعی بودند، اظهار کرد: اگر بخواهیم در حوزه معنویت شیعی چند مدرسه قابل اعتماد را نام ببریم، یکی از مهم‌ترین آنها مدرسه معرفتی علامه حسن‌زاده آملی است. ایشان معنویت شیعی را بر پایه فقاهت و بدون انحراف به مردم معرفی می‌کردند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی شعبان‌زاده، مردمی‌بودن را یکی دیگر از ویژگی‌های علامه حسن‌زاده آملی برشمرد و تاکید کرد: ایشان در سال‌هایی که در قم زندگی می‌کردند محل رجوع اقشار مختلف مردم بودند.

وی تربیت شاگردان بسیار، تبحر در علوم مختلف و تألیف نزدیک ۲۰۰ اثر را از دیگر آثار و برکات علامه حسن‌زاده آملی ذکر کرد و گفت: به دلیل همزمانی مراسم تشییع و بزرگداشت این عالم ربانی با ایام اربعین حسینی، بسیاری از شاگردان و ارادتمندان ایشان در این مراسم حضور نداشتند و از سوی دیگر پیکر ایشان در قم تشییع نشد، بنابراین لازم است یک مراسم بزرگ با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود که پس از بررسی‌های انجام شده، صحن جامع امام مهدی(عج) مسجد مقدس جمکران برای میزبانی از این مراسم انتخاب شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم افزود: این مراسم به صورت مردمی و توسط تشکل‌های دینی و با پشتیبانی همه جانبه مسجد مقدس جمکران برگزار و پیش بینی می‌شود چند هزار نفر از زائران مسجد مقدس جمکران و ارادتمندان علامه حسن‌زاده آملی در این مراسم شرکت کنند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار