کارشناس مذهبی رسانه ملی گفت: امام زمان(عج) کسی را می‌خواهند که مطیع باشد و امام را بر خود مقدم بداند و خود و خانواده‌اش را فدای امام زمان(عج) کند اما برخی می‌خواهند امام زمان(عج) را خرج خود کنند و دم از امام زمان(عج) می‌زنند تا به منافع دنیا برسند.
کد خبر: ۹۹۸۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴ 02 October 2021

به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد در سخنرانی جمعه شب حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به فرازهای ابتدایی زیارت اربعین در اوصاف امام حسین(ع) اظهار کرد: در این زیارت هدف امام حسین(ع) از قیام بیان شده است که آن نجات بندگان از گمراهی و نشان دادن راه هدایت است.

وی با بیان اینکه ما علاوه بر مسائل مادی که باید از امام بخواهیم باید معرفت و هدایت را از امام درخواست کنیم، گفت: بسنده کردن به مسائل مادی در دعا خوب نیست و نباید به گونه‌ای باشد که وقتی به زیارت می‌رویم تنها خوراک، پوشاک و مسکن را از آنها بخواهیم در حالی‌که این بزرگواران آمدند تا ما را هدایت و عقل‌مان را کامل کنند.

کارشناس مذهبی حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه اگر خدا را داشتیم همه چیز را داریم، افزود: اگر عقل و ایمان ما کامل شود مصیبت‌های دنیا آسان می‌شود اما ما مانند بچه‌ای که برای یک اسباب بازی و خوراکی خود را به آسمان و زمین می‌زند رفتار می‌کنیم و چهل روز دعا و مناجات می‌کنیم تا به ما آب و نان بدهند.

وی با بیان اینکه حتی در جامعه مذهبی ما هم احساس نیاز به امام زمان(عج) مشاهده نمی‌شود، گفت: در روایت داریم کسی ایمان واقعی دارد که خدا و پیامبر(ص) را از خودش و اهل‌بیت(ع) را از خانواده‌اش بیشتر بخواهد آنوقت طرف یک پنجم مالش را برای اسلام و اهل‌بیت(ع) نمی‌دهد بعد می‌گوید یابن الحسن کجایی مردم از این جدایی.

فرحزاد ادامه داد: امام زمان(عج) کسی را می‌خواهند که مطیع باشد و امام را بر خود مقدم بداند و خود و خانواده‌اش را فدای امام زمان(عج) کند ولی برخی می‌خواهند امام زمان(عج) را خرج خود کنند و دم از امام زمان(عج) می‌زنند تا به منافع دنیا برسند.

وی افزود: امام حسین(ع) فرمودند کسانی که ما را می‌خواهند دو دسته‌اند؛ اول کسانی که ما را برای خدا دوست دارند که این افراد در هر حالی حاضر نیستند از ما دست بکشند و در روز قیامت چسبیده به ما بر پیامبر(ص) وارد می‌شوند و گروه دوم کسانی هستند که ما را برای دنیای خود دوست دارند و خدا دنیا را به هر نیکوکار و بدکاری می‌دهد.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه برخی افراد تا بانی نباشند حتی یک یا حسین نمی‌گویند، گفت: یکی از اصحاب امام صادق(ع) به ایشان گفت ولایت شما نزد من از دنیا و هرچه در آن است بالاتر است؛ حضرت دو زانو به حالت غضب نشستند و فرمودند ما را به قیاس بی‌جایی قیاس کردی و ولایت و محبت ما را با دنیای فانی قیاس کردی.

وی با بیان اینکه ما باید از خدا معرفت بخواهیم و در امور معنوی حریص باشیم، افزود: اگر از خدا عقل و ایمان و معرفت بخواهیم همه چیز داریم زیرا «چون که صد آمد نود هم پیش ما است».

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار