استاندار قم مسئولان و مدیران دستگاه‌های اجرایی را موظف به پیگیری مشکلات کارگران کرد.
کد خبر: ۹۹۷۸۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۱ 01 October 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست، استاندار قم در جلسه بررسی مشکلات کارگران استان طی سخنانی نمایندگان تشکل‌های کارگری را زبان گویای زحمت کش‌ترین قشر جامعه دانست، و گفت: در نشست با این کارگران پذیرای دریافت مشکلات و راهکار‌های جامعه کارگری هستیم.

او با اشاره به صدور کارت ویژه ملاقات با فعالان بخش خصوصی افزود: حل مشکلات واحد‌های صنعتی سبب پیشگیری از بیکاری کارگران و منجر به اشتغال آنان شده است، به‌طوری که روند کاهشی نرخ بیکاری در استان کاملا مشهود است.

استاندار قم سفر مقام‌های کشوری به استان را مورد توجه قرار داد و گفت: در این سفر‌ها همواره پیگیری رفع مشکلات در حوزه‌های مختلف از جمله کارگران بوده‌ایم.

او الحاق اراضی ۵۶۰ هکتاری پردیسان به شهر قم را در جهت کمک‌ به خانه‌دار شدن اقشار کمتر برخوردار استان از جمله جامعه کارگری استان کاری بسیار ارزشمند خواند و گفت: امیدواریم این گام بزرگ هرچه سریعتر عملیاتی شود.

سرمست بیان کرد: مشکلات بیمه و مسکن کارگران باید از سوی مدیران دستگاه‌های اجرایی مربوطه پیگیری شود.

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود ساماندهی کارگران ساختمانی را ضروری دانست و با اشاره به پیگیری این مسئله طی بیش از یک سال گذشته گفت: باید مشکلات این قشر هرچه سریعتر پیگیری و مرتفع شود.

سرمست در پایان این جلسه از نمایندگان تشکل‌های کارگری استان با اهدای لوح سپاس قدردانی کرد.

۱۸۸ تشکل کارگری و کارفرمایی در استان قم فعال هستند و شورا‌های اسلامی کار، مجمع نمایندگان کارگران و کارگران ساختمانی سه تشکل اصلی به شمار می‌آیند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار