دوره مداحی و روضه خوانی ویژه پسران نوجوان و جوان به صورت مجازی و حضوری به همت مرکز قرآن و حدیث در آستان مقدس بانوی کرامت برگزار می‌شود.
کد خبر: ۹۹۷۶۴۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۲ 30 September 2021

به گزارش تابناک قم، مرکز قرآن و حدیث آستان مقدس بانوی کرامت با شعار «همه می‌توانند مداح اهل‌بیت(ع) باشند» دوره آموزشی مداحی و روضه‌خوانی را به صورت حضوری و مجازی هم‌زمان با ترم پاییز برای پسران برگزار می‌کند.

در دوره مجازی این رشته که به صورت آنلاین برای علاقه‌مندان در گروه سنی نوجوان و جوان برگزار می‌شود، فراگیران اصول و فنون مداحی را به صورت آنلاین با تدریس مداحان مطرح کانون مداحان کشور فرا می‌گیرند.

علاقه‌مندان برای ثبت نام در دوره مجازی مداحی تا ۱۶ مهرماه از طریق لینک https://qhkarimeh.ir/lms/group?id=56 می‌توانند در این رشته ثبت نام کنند.

همچنین سامانه آموزش مجازی برای ثبت نام در این رشته به آدرس اینترنتی Qhkarimeh.ir در نظر گرفته شده و آیدی edusupport_f@ در ایتا برای ثبت‌نام علاقه‌مندان رشته مداحی و روضه خوانی آماده پاسخگویی به پرسش‌های علاقه‌مندان برای ثبت نام در این رشته است.

محدودیتی برای ثبت‌نام علاقه‌مندان به صورت مجازی در رشته مداحی و روضه‌خوانی وجود نداشته و علاقه‌مندان پسر سراسر کشور می‌توانند در این دوره بدون محدودیت زمان و مکان ثبت‌نام کنند.

همچنین برای پذیرش حضوری در این رشته پسران علاقه‌مند در دو مقطع سنی نوجوان و جوان پذیرفته می‌شوند که در مقطع سنی نوجوان، پسران نوجوان از سن ۸ تا ۱۳ سال پذیرش شده و در بدو ورود با دکلمه‌خوانی و نحوه شعر خوانی اصول و فنون مداحی و روضه خوانی آشنا می‌شود و در مقطع سنی جوان، پسران علاقه‌مند از مقطع سنی۱۳ سال به بالا پذیرش می‌شوند.

همچنین در مقطع سنی نوجوانان حرکات زبان بدن به مداحان آموزش داده می‌شود و مداحان حرکات و زبان بدن را فرامی گیرند.

شیوه روضه‌خوانی و مدیحه‌سرایی و نوع شعر خواندن و چه نوع شعری را انتخاب کردن از اصولی است که به مداحان در مقطع سنی جوان در مرکز قرآن و حدیث آموزش داده می‌شود.

اضافه بر این آموزش عملی مداحان در هیأت قاسمیون که در روزهای پنج شنبه برگزار می‌شود، از دیگر ویژگی‌های این دوره مداحی خواهد بود.

آموزش آداب مداحی و نوحه‌سرایی و تبیین آسیب‌های عزاداری و صداسازی با اساتید مربوط به این فن نیز برای فراگیران حاضر در دوره مداحی و روضه خوانی در مقطع سنی جوان انجام می‌شود.

لازم به ذکر است، ۱۶ مهرماه آخرین مهلت ثبت‌نام در ترم پاییز مرکز قرآن و حدیث ویژه رشته مداحی و روضه خوانی به صورت حضوری و مجازی است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار