مراسم تشییع و تدفین پیکر آیت الله سید محمد رجایی از اساتید پیشکسوت حوزه علمیه در قم برگزار شد.
کد خبر: ۹۹۷۶۳۷
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۵ 30 September 2021

به گزارش تابناک قم، پیکر آیت الله سید محمد رجایی از اساتید حوزه علمیه قم بر روی دستان شاگردانش صبح امروز پنجشنبه هشتم مهرماه از مقابل مسجد امام حسن عسکری به سمت حرم حضرت معصومه(س)تشییع شد.

پیکر آن مرحوم پس از اقامه نماز در حرم مطهر بانوی کرامت آرام گرفت.

آیت‌الله سید محمد رجایی سه شنبه گذشته به دلیل ایست قلبی به رحمت ایزدی پیوست.

آیت‌الله سید محمد رجایی فرزند برومند آیت‌الله آقای حاج سید محمدباقر رجایی الموسوی (ره) از شاگردان میرزای نائینی و از علمای طراز اول اصفهان و وکیل تام‌الاختیار آیت‌الله آقا سید ابوالحسن اصفهانی در سال ۱۳۱۰ شمسی در اصفهان دیده به جهان گشود.

از جمله آثار علمیِ چاپ‌شده ایشان می‌توان به دوره‌ی فقه استدلالی با عنوان المسائل الفقهیه (عربی)، دوره‌ی اصول با عنوان منهاج الاصول (عربی)، دوره‌ی تفسیر قرآن (عربی)، المنهج القویم فی اثبات الامامه من الذکر الحکیم (عربی و ترجمه‌شده به زبان‌های مختلف)، مجموعه‌های کلامی اعتقادی در موضوع پاسخ به شبهات، دفاع از امامت و ولایت و به‌ویژه مرزبانی از ولایت، ولی الله الاعظم حضرت، ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و… اشاره کرد.

غیرت دینی آن مرحوم در مسئله اعتقادات و دفاع از مذهب حقه جعفری، اسوه‌ای حسنه برای سربازان امام زمان (عج) بود، این عالم ربانی همواره در مقابل شبهات اقدام جدی کرده و مسامحه‌کاری با منحرفین از ولایت را خیانت به مذهب حقه جعفری می‌دانستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار