سخنگوی شورای اسلامی شهر قم، گفت: در زمینه سرانه تجهیزات و ایستگاه‌های آتش‌نشانی، شهر قم از متوسط کشوری بالاتر است و در پیش‌بینی اعتبارها نیز شورای اسلامی شهر برای تجهیز و بازسازی ایستگاه‌ها توجه ویژه داشته و خواهد داشت.
کد خبر: ۹۹۷۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۱ 30 September 2021

به گزارش تابناک قم، محسن محرری در حاشیه بازدید اعضای شورای اسلامی شهر قم از ایستگاه‌های سازمان آتش‌نشانی با تاکید بر اینکه باید متناسب با ساخت‌ و سازهای جدید شهری، تجهیزات مورد نیاز تهیه شود، یادآور شد: تجهیزات مناسب یکی از ابزارهای لازم برای امداد و نجات است، ازجمله این تجهیزات نردبان مناسب با ساختمان‌های بلند است که برغم رقم قابل‌توجه این تجهیزات، شورای اسلامی شهر در تلاش است که با تامین منابع این مهم محقق شود.

وی ادامه داد: در حوزه نیروی انسانی، شهر قم وضعیت مناسبی دارد و با مجوزهای شورا بین سال‌های ۹۷ تا ۹۹ نیروهای جوان، متخصص و متعهدی جذب این سازمان شده‌اند و باعث سرعت رسیدگی بالا در انجام وظایف محوله و در حد استانداردهای بالا شده است.

عضو هیات رئیسه شورای شهر قم در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از ایثارگری پرسنل شاغل در سازمان آتش‌نشانی قم، بیان داشت: این روز بهانه‌ای است برای تشکر از مجاهدانی که با اخلاص و بدون چشم‌داشتی جان خود را در دست گرفته‌اند و برای خدمت‌رسانی به همشهریان خود مشتاق هستند.

وی با بیان اینکه این روز را به خانواده آتش‌نشانان‌ نیز تبریک عرض می‌کنیم و از حوصله، صبر و بردباری آنان در همراهی با همکاران سازمان آتش‌نشانی کمال تشکر را داریم، تصریح کرد: شرایط کاری شاغلان در این سازمان به‌گونه‌ای است که به‌ صورت طبیعی در کنار خانواده نیستند و طبیعتا باعث بروز مشکل‌هایی برای خانواده‌های این ایثارگران شده است که قطعا در اجر و ثوابی که در راه خدمت‌رسانی و نجات جان انسان‌ها و حفاظت از اموال مردم کسب می‌شود، شریک هستند.

در هفتم مهرماه ۱۳۵۹ و در نخستین روزهای جنگ تحمیلی تعداد زیادی از آتشنشانان قهرمان و فداکار در جریان اطفاء حریق پالایشگاه نفت آبادان که به دلیل بمباران، دچار آتش سوزی شده بود به‌ شهادت رسیدند، به همین مناسبت این روز به عنوان آتشنشان نامگذاری شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار