معاون خدمات شهری شهرداری قم درباره رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در آرامستان‌ها گفت: این موضوع نیازمند یک تدبیر عمومی در استان و همیاری و تعامل همه دستگاه‌های مرتبط است.
کد خبر: ۹۹۷۵۹۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۲ 30 September 2021

به گزارش تابناک قم، عباس ذاکریان در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا که در سالن کرامت استانداری برگزار شد با تبریک هفتم مهر ماه به عنوان روز آتش نشانی و ایمنی به همه آتش نشانان غیور و فداکار تصریح کرد: تشدید نظارت ها برای رعایت حداکثری شیوه نامه های بهداشتی در بخش حمل و نقل عمومی استان در دستور کار است.

وی در این باره افزود: کاهش رعایت برخی شیوه نامه ها در این بخش، ناشی از تلقی نادرست برخی رانندگان حمل و نقل عمومی است، چراکه برخی بر این باور بودند که با تزریق دو دُز واکسن کرونا، نیازی به استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری ها نیست.

معاون خدمات شهری شهرداری قم اضافه کرد: بر این اساس، تذکر مجدد برخی نکات به این عزیزان و توجیه آنان در دستور کار قرار دارد.

ذاکریان همچنین از لکه گیری واکسیناسیون پرسنل شهرداری قم خبر داد و یادآور شد: از آن جا که قم به عنوان نخستین کلانشهر، واکسیناسیون هوشمند و هدفمند علیه بیماری کرونا را اجرایی کرد، پیشنهاد می شود تا رهگیری هدفمند در دستور کار قرار گیرد.

وی از مرکز بهداشت استان خواست برای لکه گیری دقیق تر و تکمیل واکسیناسیون رانندگان حمل و نقل عمومی و پرسنل سازمان های تابعه شهرداری، تبادل اطلاعات در این بخش با سرعت بیشتری اجرایی شود.

وی اضافه کرد: البته بررسی ها نشان می‌دهد برخی از موارد عدم تزریق واکسن، به دلیل ابتلا به کرونا بوده که قطعا این افراد پس از طی دوره معین اعلام شده، نسبت به واکسینه کردن خود اقدام خواهند کرد.

معاون خدمات شهری شهرداری قم همچنین درباره رعایت شیوه نامه های بهداشتی در آرامستان ها گفت: آمار بیانگر افزایش رعایت شیوه نامه ها در آرامستان هاست، اگرچه همچنان رضایت بخش نیست.

ذاکریان در این باره ادامه داد: کنترل جمعیت افرادی که برای تشییع و تدفین اموات به آرامستان ها مراجعه می کنند از توان شهرداری خارج است و بر این اساس ضروری است تا این موضوع با حضور نمایندگانی از دستگاه های مختلف مانند شهرداری، نیروی انتظامی، فرمانداری، مرکز بهداشت و دیگر نهادهای مسؤول بررسی و تدابیر لازم در این زمینه اتخاذ شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار