تیم بسکتبال شیمیدر قم در مرحله گروهی فصل جدید مسابقات لیگ برتر بسکتبال باشگاه‌های کشور با تیم مهرام نایب‌قهرمان فصل گذشته هم‌گروه شد.
کد خبر: ۹۹۷۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰ 30 September 2021

به گزارش تابناک قم، دوره جدید مسابقات لیگ برتر بسکتبال مردان باشگاه‌های کشور بر اساس برنامه‌‌ریزی فدراسیون بسکتبال با رقابت ۱۶ تیم در دو گروه هشت تیمی برگزار می‌شود و تیم‌ها در ۱۴ مسابقه مرحله مقدماتی به مصاف یکدیگر می‌روند تا جایگاه آن‌ها برای پلی‌آف مشخص شود.

شیمیدر قم که بعد از کسب رتبه سوم فصل قبل لیگ برتر با قدرت بیشتر آماده دوره جدید رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال ایران می‌شود و هدایت آن را سرمربی پیشین تیم ملی بسکتبال کشورمان یعنی مهران شاهین‌طبع بر عهده دارد، در گروه دوم مرحله مقدماتی قرار گرفت، گروهی که مهرام به عنوان مطرح‌ترین رقیب شیمیدر نیز حضور دارد.

بر اساس قرعه‌کشی صورت گرفته در حضور مسؤولان فدراسیون و مدیران باشگاه‌ها، در گروه نخست تیم‌های شهرداری گرگان، پالایش نفت آبادان، ذوب‌آهن اصفهان، صنعت مس کرمان، کوچین آمل، خانه بسکتبال خوزستان، نیروی زمینی تهران و نظم‌آوران نوین سیرجان به میدان خواهند رفت.

در گروه دوم تیم شیمیدر قم با تیم‌های مهرام تهران، فولاد مبارکه سپاهان، اکسون تهران، صنعت مس رفسنجان، رعد پدافند هوایی تهران، صنایع هرمزگان و آویژه صنعت پارسای مشهد دیدار می‌کند، در حالی که شیمیدر و مهرام فصل گذشته نیز در مرحله مقدماتی با یکدیگر هم‌گروه بودند و هر کدام از آنها یک مسابقه مقدماتی را به نفع خود رقم زد.

۱۶ تیم حاضر در فصل ۱۴۰۱ – ۱۴۰۰ این دوره از رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال مردان باشگاه‌های کشور بازی‌های خود را از روز بیست و چهارم مهر ماه به شکل دوره‌ای و در قالب دیدارهای رفت و برگشت برگزار می‌کنند تا تکلیف دیدارهای مرحله پلی‌آف بر اساس نتایج مقدماتی مشخص شود.

در فصل ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ لیگ برتر بسکتبال ایران تیم شیمیدر قم با هدایت مصطفی هاشمی در جایگاه سوم لیگ برتر ایستاد و مهرام رتبه دوم را کسب کرد اما اکنون مصطفی هاشمی سرمربی مهرام است و مهران شاهین‌طبع سرمربی فصل قبل تیم قهرمان لیگ یعنی شهرداری گرگان هدایت شیمیدر را عهده‌دار است.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار