رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از واکسینه شدن حدود ۵۱ درصد از جامعه هدف در استان خبر داد و ابراز امیدواری کرد که این آمار به ۸۰ درصد و بیشتر برسد.
کد خبر: ۹۹۷۵۵۸
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۸ 30 September 2021

به گزارش تابناک قم، محمدرضا قدیر در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، با ابراز خرسندی از کاهش وضعیت ابتلا و بستری کرونایی در قم اظهارکرد: تاکنون بیش از ۷۲۰ هزار دُز واکسن کرونا در قم تزریق شده که حدود ۵۰۰ هزار مورد از آن ها مربوط به دُز اول بوده است.

وی تصریح کرد: خوشبختانه تاکنون حدود نیمی از جمعیت هدف در استان واکسینه شده‌اند و امیدواریم در گام بعدی، به عدد ۸۰ درصد واکسیناسیون جامعه هدف برسیم تا عملا نگرانی‌ها درباره امواج احتمالی بعدی کرونا کاهش یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: سیاست و راهبرد اصلی دانشگاه علوم پزشکی در شرایط فعلی، توسعه حداکثری واکسیناسیون در استان است، چراکه تنها راه برون رفت از این بحران عمومی در همین راهبرد خلاصه می شود.

وی با ابراز خرسندی از ورود ۲۵۰ هزار دُز واکسن به استان در روز گذشته اظهار کرد: از این تعداد، حدود ۲۰۰ هزار دُز واکسن سینوفارم و ۵۰ هزار دُز نیز واکسن برکت بوده است.

قدیر با تأکید بر تداوم اطلاع رسانی و اقناع سازی مردم برای واکسینه کردن خود علیه کرونا یادآور شد: برخی افراد هنوز برای دریافت واکسن تردید دارند که باید از طریق تبلیغ چهره به چهره به واکسیناسیون دعوت شوند.

وی درباره فعالیت دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان در این باره نیز گفت: پیگیری محله محور و لکه گیری واکسیناسیون در قم آغاز شده که این امر از طریق تماس تلفنی مراقبان سلامت در ۲۸ مرکز جامع خدمات سلامت با افراد مختلف بویژه سالمندان و دعوت آنان برای واکسیناسیون صورت می گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان درباره تزریق واکسن آنفلوآنزا با شروع فصل سرما نیز گفت: از آن جا که با کاهش برخی محدودیت ها، احتمال تجمع های بیشتری در پاییز و زمستان سال جاری وجود دارد، اهمیت واکسیناسیون علیه بیماری آنفلوآنزا نیز بیشتر خواهد بود که اطلاع رسانی‌های لازم برای واکسینه شدن افراد پُرخطر علیه این بیماری نیز انجام خواهد گرفت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار