آیت الله استادی:
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: آیت الله حسن زاده آملی با وجود جایگاه برجسته علمی و فقاهتی که داشت، هیچگاه دچار مرید و مریدبازی نشد و این از محسنات بزرگ این عالم ربانی بود.
کد خبر: ۹۹۷۳۸۷
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۴ 29 September 2021

به گزارش تابناک قم، آیت الله رضا استادی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم شامگاه سه شنبه درمراسم نکوداشت عالم ربانی علامه حسن زاده آملی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی در مدرسه فیضیه برگزارشد، با اشاره به جایگاه والای علمی و ویژگی های بارز اخلاقی مرحوم علامه حسن زاده آملی در سخنانی اظهارکرد: این عالم ربانی در دوران طلبگی از اساتید مبرز و علمای بزرگی در قم و تهران بهره مند شد.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه علامه حسن زاده در کنار فقه و اصول در دیگر علوم نیز بسیار تلاش کرده بودند، خاطرنشان کرد: ایشان در همان جوانی به مقام برجسته علمی دست پیدا کرده بود و لقب «ذوفنون» برای ایشان تعارف نیست، بلکه واقعیت انکارناپذیری است.

وی اخلاص و مردم داری کم نظیر مرحوم علامه حسن زاده را مورد توجه قرار داد و گفت: ایشان با وجود جایگاه برجسته علمی، هیچگاه دچارمرید و مریدبازی نشد و این از محسنات بزرگ این عالم ربانی بود، پس امروز هم نباید اسم چهار پنج نفر به عنوان شاگرد ایشان معرفی شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به بیش از ۱۹۰ تألیف و ۵۰ سال تدریس علامه حسن زاده، تصریح کرد: ایشان توجه و اهتمام ویژه ای به مسأله احترام به اساتید داشت، اما متأسفانه امروزه شاهد هستیم برخی طلاب با چند سال درس خواندن خود را بی نیاز از استاد می دانند.

وی با بیان اینکه طلاب جوان حوزه های علمیه، باید بزرگانی همچون علامه حسن زاده را به عنوان الگوی خویش قرار دهند، گفت: ادامه راه و مسیر بزرگان حوزه های علمیه در عرصه علم و اخلاق، بهترین تشکر و قدردانی از تلاش ها و مجاهدت های ایشان است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار