معاون حمایت و سلامت خانواده اداره‌کل کمیته امداد امام (ره) قم، گفت: پویش حبیب بن مظاهر با هدف کمک به سالمندان نیازمند در قم اجرا خواهد شد و عاشقان امام حسین (ع) می‌توانند به نیابت پیاده‌روی اربعین در تامین نیازهای ضروری این قشر محروم گام بردارند.
کد خبر: ۹۹۶۵۸۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۱ 26 September 2021

به گزارش تابناک قم، محمد ابراهیم نعیمی با اشاره به اینکه امسال نیز بسیاری از عاشقان امام حسین توفیق زیارت اربعین آن حضرت را پیدا نکرده‌اند، اظهار داشت: مرکز نیکوکاری بشری وابسته به این نهاد با مدیریت جمعی از طلبه‌های دغدغه‌مند مجری پویش حبیب بن مظاهر برای تکریم سالمندان مستاصل شده است.

وی با بیان اینکه این کار خداپسندانه به نیابت از پیاده‌روی اربعین برنامه‌ریزی شده است، افزود: در این پویش عزاداران عزیز با کمک‌های خود برای تامین مایحتاج ضروری سالمندان مستاصل همچون عصا، ویلچر و غیره به نیت پیاده‌روی هر ساله خود در ایام اربعین، گام بر می‌دارند.

وی تصریح کرد: مردم نیکوکار می‌توانند با سهیم شدن در این پویش، به سالمندان نیازمند و مستاصل بدون فرزند که بیشتر از ۷۵ سال سن دارند و دچار مشکل‌های متعدد جسمی و معیشتی هستند به نیابت پیاده‌روی هر سال خود در ایام اربعین گام بردارند.

نعیمی خواستار مشارکت مردم در این پویش شد و افزود: عزاداران حسینی می‌توانند با تامین مایحتاج ضروری سالمندان از جمله عصا، عینک، سمعک، ویلچر و سرویس بهداشتی ویژه سالمندان، گروه جهادی مرکز نیکوکاری بشری را یاری کنند.

وی این پویش را تبیین و تشریح کرد و گفت: فرض کنید پیرزنی نابینا و تنها در منزل کوچک و اجاره‌ای بدون امکان‌های مناسب رفاهی و بهداشتی در شرایط بسیار سختی زندگی می کند و در صورت رسیدگی‌ نکردن مرکز نیکوکاری و برخی از همسایگان، در امور زندگی خود قطعا دچار خطرهای جدی می‌شود که با این پویش طلبه‌های جهادی مرتب به این توع سالمندان رسیدگی خواهند کرد.

معاون کمیته امداد قم ضمن قدردانی از مردم و خیران که همیشه این نهاد را در خدمت به محرومان یاری کرده‌اند، خاطرنشان کرد: شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۱۱۶۳۹۸ بانک ملت با کد شناسه ۹۳۴۷۴۸ برای پویش حبیب بن مظاهر و کمک به سالمندان نیازمند در نظر گرفته شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار