مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم از پلمب یک دفتر خدمات مسافرتی به دلیل فروش بلیت غیر مجاز سفر اربعین در این استان خبر داد.
کد خبر: ۹۹۶۴۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۰ 25 September 2021

به‌گزارش تابناک قم، علیرضا ارجمندی اظهار کرد: این دفتر خدمات مسافرتی به دلیل نداشتن مجوز بند «الف» از سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، اقدام به فروش بلیت غیر قانونی هواپیما به مقصد عراق در ایام اربعین کرده بود که با پیگیری های معاونت گردشگری استان و به دستور دادستان قم پلمب شد.

وی ادامه داد: از زائران گرامی که در ایام اربعین قصد تشرف به شهر مقدس کربلا را دارند درخواست می‌شود برای تهیه بلیت هواپیما به دفاتر خدمات مسافرتی مجاز که دارای مجوز بند «الف» از سازمان هواپیمایی کشور هستند، مراجعه کنند.

ارجمندی با بیان این‌که در قم حدود ۸۰ دفتر خدمات مسافرتی وجود دارد، افزود: نظارت بر دفاتر خدمات مسافرتی در طول سال وجود دارد اما در ایام خاص مانند اربعین حسینی، نظارت‌ها افزایش می‌یابد و تشدید می‌شود.

حضور هنرمندان صنایع‌دستی قم در نمایشگاه اکسپو دبی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم همچنین از حضور هنرمندان مطرح صنایع‌دستی قم در نمایشگاه اکسپو دبی خبر داد.

وی اظهار کرد: هنرمندان مطرح قم در رشته‌های منبت، مجسمه‌سازی، انگشترسازی و نگارگری در این نمایشگاه شرکت خواهند کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قم ادامه داد: هنرمندان صنایع‌دستی قم از تاریخ ۱۹ تا ۲۴ آبان ماه ۱۴۰۰ با اجرای زنده، هنرهای سنتی قم را به نمایش خواهند گذاشت.

ارجمندی افزود: هنرمندان علاوه برای اجرای زنده با پخش مستند رشته‌های مرتبط، بازدیدکنندگان را با نحوه ساخت و فرایند تولید کارهای هنری آشنا خواهند کرد.

وی با اشاره به آشنایی با سلایق مصرف‌کنندگان خارجی به ویژه کشورهای حوزه خلیج‌ فارس با سوغات و صنایع‌دستی قم، تصریح کرد: دبی فرصت مناسبی برای تولیدکنندگان سوهان به عنوان مشهورترین سوغاتی استان است تا با کیفیت و بسته‌بندی مناسب و با تولید مستقیم و پخت زنده سوهان به بازار مورد نیاز دست پیدا کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار