کارشناس رسانه با اشاره به تلاش رسانه‌های عمومی دین گریز جهانی برای ایجاد دوگانه دروغین سلامت و زیارت گفت: فعالین رسانه باید با شکست بایکوت خبری اربعین، روایت واقعی اربعین را ارائه دهند.
کد خبر: ۹۹۶۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹ 25 September 2021

به گزارش تابناک قم، محمد حسین رضایی در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه مراسم پیاده روی اربعین حسینی به عنوان یکی از اصلی ترین و مؤثرترین مناسک مذهبی شیعه در نظام تربیتی امت اسلامی است گفت: در این مراسم الگوهای رفتاری تمدن ساز زمانی کنار یکدیگر قرار می‌گیرند و این حماسه عظیم را شکل می‌دهند. رسالت فعالان رسانه و مستندسازان بازنمایی تصویری صحیح از این رویداد بزرگ است.

وی افزود: با شیوع ویروس کرونا و بروز محدودیت‌ها در کلیه مناسک اجتماعی، شرایط و متغیرهای روایت مراسم اربعین حسینی نیز تغییر کرده و جریانی در ایران و عراق با هدف کم اهمیت جلوه دادن زیارت و توسل به اهل بیت به دنبال مناسک زدایی هستند. با همین نگاه شاهد تحریف روایت اربعین در سال گذشته بودیم و متأسفانه برخی از رسانه‌های تصویری غلط از روایت اربعین حسینی در عراق را منعکس نمودند.

مستند ساز اربعین ادامه داد: مستندسازان و اهالی رسانه که مسئولیت ثبت تاریخ را بر عهده دارند در اربعین ۱۴۰۰ باید مقابل این جریان تحریف را گرفته و با ثبت اشتیاق و شور زیارت اربعین در عراق، نشان دهند که تلاش‌ها برای مناسک زدایی اثربخش نبوده و شیعیان همچون دوران قبل از شیوع کرونا در زیارت اربعین حضور پیدا می‌کنند.

کارشناس مسائل رسانه با بیان این مطلب که ویروس کرونا در عراق هم هست و بر اساس شرایط و توان عراق نیز اصول بهداشتی رعایت می‌شود تصریح کرد: اعتقاد و اطمینان قلبی شیعیان و زائرین به دارالشفای سیدالشهدا آرامش روانی و اطمینان قلبی در مسیر زیارت به وجود آورده است که شاهد آن هستیم بعد از برگزاری مراسم اربعین در عراق کمترین میزان ابتلاء را شاهد هستیم.

رضایی در ادامه گفت: جریان اصلی رسانه‌های عمومی در جهان بر پایه دین گریزی پایه گذاری شده است و این رسانه‌ها تمام تلاش خود را برای ایجاد دوگانه دروغین سلامت و زیارت به کار گرفته‌اند که زیارت اربعین باطل کننده این جریان رسانه‌ای است.

وی در پایان افزود: فعالین رسانه باید این تحریف و بایکوت خبری را بشکنند و با انتشار معارف اربعین حسینی و حقیقت زیارت سیدالشهدا روایت واقعی اربعین را به جهانیان ارائه دهند.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار