نخستین کتاب عکس اربعین به زبان اسپانیایی با حضور جمعی از طلاب آمریکای لاتین در قم رونمایی شد.
کد خبر: ۹۹۶۲۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴ 24 September 2021

به گزارش تابناک قم، نخستین کتاب عکس اربعین به زبان اسپانیایی با حضور آیت الله رمضانی،دبیر مجمع جهانی اهل بیت (ع)، جمعی از عکاسان و طلاب آمریکای لاتین امروز در قم رونمایی شد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت (ع) در آیین رونمایی این کتاب عکس گفت: هنر دینی آن قسم از هنر است که معارف دینی را به بهترین وجه نشان می‌دهد، هنر بخشی از حقیقت است که ماندگاری، نفوذ و زیبایی در آن نهفته است.

آیت الله رمضانی افزود: در پدیدار شناسی اربعین ابعاد مختلفی موجود است که باید به تمامی ابعاد آن نگریست و این کتاب اربعین را از دید عکاسی به رخ کشیده است.

حجت الاسلام ناجی، مدیر موسسه نسیم رحمت گفت: هنرمندان یکی از اصلی‌ترین ارکان معرفی اربعین و دیگر شعائر مذهبی به دنیا هستند و ما باید با حمایت از این قشر زمینه نشر معارف را هر چه بیشتر و بهتر فراهم کنیم.

ابراهیم سلیمانی، مدیر انجمن عکاسان استان قم گفت: عکس یک زبان بین المللی و یک رسانه قدرتمند است و بزرگترین رسانه‌های دنیا مدیون عکس و عکاسی هستند.

او در ادامه گفت: اربعین ظرفیتی دارد که تمام اندیشمندان و مردم دنیا را به حیرت وا داشته است و عکاسان در دوران اربعین از ابتدای پیاده روی با حضور خود این رویداد را به جهان مخابره می‌کنند.

حجت الاسلام سلطانی نسب، رئیس انجمن ناشران استان هم گفت: آلبوم عکس از جنس کتاب‌هایی است که فرصت تأمل و خلق معنا در ذهن ما را ایجاد می‌کند.

او در ادامه گفت: در زمینه نشر بین الملل سختی‌های فراوانی موجود است که به هم افزایی بین تمام دغدغه‌مندان این حوزه نیاز دارد.

پدرو ساودرا ،عکاس مسیحی اربعین در ارتباط مجازی در این آیین با اشاره به این که تجربه اربعین در زندگی و روحیه من بسیار تاثیرگذار بود، گفت: پس از بازگشت از سفر اربعین مردم به من می‌گفتند تو ترسی نداشتی که در عراق حضور پیدا کردی و من وقتی به آن‌ها از زیبایی‌ها و جلوه‌های راهپیمایی عظیم و شکوهمند اربعین می‌گفتم با تعجب مرا نگاه می‌کردند.

سهیل اسعد ،مسئول ستاد اربعین در آمریکای لاتین گفت: استفاده از هنر در تبلیغ و فعالیت‌های حوزوی از ابتدای طلبگی آرزوی من بود و خدا را شاکر هستیم که اکنون چنین فرصتی برای من ایجاد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار