نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از تدارک حضور سفیر چین در قم جهت دیدار و برنامه ریزی پیرامون مبادلات اقتصادی و افزایش سرمایه گذاری ها خبر داد.
کد خبر: ۹۹۶۲۰۳
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸ 24 September 2021

به گزارش تابناک قم، احمد امیرآبادی فراهانی در نشست ستاد برنامه ریزی و توسعه استان با اشاره به ضرورت گسترش واکسیناسیون عمومی علیه کرونا اظهار کرد: با وجود سهمیه خوب تخصیص یافته واکسن به استان، اما همچنان شاهد برخی مخالفت ها و حتی ممانعت ها از واکسیناسیون برخی مردم هستیم.

وی در ادامه از همه افرادی که تریبون در اختیار دارند خواست تا مردم را به واکسینه کردن خود تشویق کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی در عین حال از مردم خواست با تزریق هر دو دوز واکسن، شرایط بهتری را در زمینه مبارزه عمومی با کرونا در استان و کشور پدید آورند.

وی در ادامه به تداوم روند مذاکرات ایران در قالب برجام توجه داد و گفت: البته مذاکرات انجام خواهد شد، قطعا نباید اقتصاد کشور را مشروط به مذاکرات کنیم.

امیرآبادی سپس به اهمیت بخش خدمات در استان قم اشاره و خاطر نشان کرد: طبق آمار، ۶۳ درصد اقتصاد استان در بخش خدمات است و بر این اساس اگر بخش خدمات در استان راه نیفتد، تولید هم مشکل پیدا خواهد کرد.

وی همچنین افزود: در این زمینه نیاز است تا کارگروه ویژه ای به بررسی دقیق موضوع بپردازد و راه های رونق اشتغال در بخش خدمات و عبور عملی از کرونا را احصاء و پیگیری کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی همچنین به اهمیت موضوع معدن در استان و فعال بودن کارگروه این بخش پرداخت و اظهار کرد: اختلاف بین بخش معدن و بخش محیط زیست و منابع طبیعی همیشه بوده و هست، اما بدیهی است که این بخش ها باید در تعامل با یکدیگر و سنجیدن فایده ها و هزینه ها، به راهکارهای مشترکی دست یابند.

امیرآبادی اضافه کرد: بر این اساس، هم بخش معدن باید طرح ها و برنامه ها خود را با محوریت حفظ محیط زیست و منابع طبیعی اجرایی کند و هم بخش محیط زیست و منابع طبیعی نباید مانع سرمایه گذاری در بخش معدن شود.

وی در ادامه به موضوع گردشگری قم اشاره و اذعان کرد: گردشگری استان باید برنامه ویژه ای را با فرض تداوم کرونا در دستور کار قرار دهد تا این برنامه عملا فعال شدن دوباره این بخش را به دنبال داشته باشد، ضمن آن که مطالعه موردی طرح ها و برنامه های کشورهای اطراف نیز می تواند در این زمینه راهگشا باشد.

امیرآبادی در ادامه به سفر قریب الوقوع خود به پاکستان اشاره کرد و گفت: در سفر قبلی به این کشور، موضوع صنعت کفش قم مورد توجه بود و آنان نیز از صادرات کفش قم استقبال کردند که امیدواریم در سفرهای بعدی علاوه بر ارتقای جایگاه صنعت کفش، بتوانیم بر اساس پیشنهادهای دستگاه ها و نهادهای مختلف استان، دیگر ظرفیت های قم را نیز به آنان معرفی و زمینه صادرات و سرمایه گذاری های جدید را فراهم کنیم.

وی همچنین از تدارک سفر سفیر چین به قم خبر داد و یادآور شد: این سفر با هدف دیدار با مسؤولان استان و بحث و بررسی پیرامون مبادلات اقتصادی و سرمایه گذاری های جدید صورت می گیرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عضویت دائم ایران در سازمان همکاری های شانگهای، از سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خواست برنامه ریزی هایی برای استفاده از ظرفیت این پیمان در دستور کار قرار دهد تا بتوان آن ها را در سطح ملی نیز پیگیری کرد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار