پنج نوجوان ۱۶ تا ۲۰ ساله در ماجرای پرونده کلاهبرداری ابلاغیه جعلی قضایی(ثنا) در قم دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۹۶۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸ 23 September 2021

به گزارش تابناک قم، سرهنگ علی موالی،رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان قم با اشاره به دستگیری کلاهبرداران سامانه جعلی ابلاغیه قضایی (ثنا) در قم گفت: کلاهبرداران با ارسال پیامک جعلی سامانه ثنا و ارسال لینک جعلی به تلفن همراه مالباختگان، به حساب آن‌ها دسترسی پیدا می‌کردند.

او با اشاره به شناسایی ۲۰هزار شماره تلفن وکارت بانکی در این پرونده گفت: کلاهبرداران شماره تلفن طعمه‌های خود را از مسیر تارنما‌های خدمات رسان (دیوار و...) به دست می‌آوردند.

موالی در ادامه از شناسایی و دستگیری ۵ کلاهبردار ۱۶ تا ۲۰ ساله در راستای این پرونده خبرداد و افزود: کلاهبرداران بیش از پانزده میلیارد ریال از کارت بانکی مالباختگان برداشت کرده اند.

رئیس پلیس فتای استان با اشاره به تماس پلیس با مالباختگان احتمالی تا چند روز آینده افزود: البته کسانی که با این روش از حسابشان برداشت شده است می‌توانند برای تنظیم شکایت به پلیس فتای محل زندگی خود مراجعه کنند.

او تاکید کرد: محدوده کلاهبرداری اینترنتی بدون مرز بوده است وبا توجه به پول شویی‌های پیچیده امکان برگرداندن پول دزدیده شده بسیار پایین است.

سرهنگ موالی از مردم خواست به راحتی به هرپیامکی که از آن‌ها می‌خواهد حساب خودرا معرفی کنند و یا درخواست مبلغ دارند اعتماد نکنند.

او افزود: این نوع کلاهبرداری بیشتر از سیم کارت‌هایی است که به نام شخص کلاهبردار نیست.

رئیس پلیس فتای استان قم از شهروندان خواست به هیچ عنوان سیم کارت ومدارک هویتی را خودرا در اختیار اشخاص ناشناس قرار ندهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار