رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم از بی‌توجهی به هفته دفاع مقدس در سیما و منظر شهری گلایه کرد و گفت: عملکرد شهرداری قم در این هفته به‌دور از انتظار بود، هر چند برنامه‌های درنظر گرفته شده اما باز هم در شأن قم و سنگر انقلاب نیست‌.
کد خبر: ۹۹۶۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۶ 23 September 2021

مصطفی ملایی در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک قم ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: ما هر آنچه داریم را مدیون ایثارگری‌ها و رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس هستیم.

وی بر لزوم تکریم جایگاه دفاع مقدس تاکید کرد و افزود: در حوزه دفاع مقدس به گفته حضرت امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی هیمنه شرق و غرب را شکست و موجب شد تا همه کشورهای صاحب قدرت احساس خطر کنند چراکه می‌ترسیدند انقلاب اسلامی که برگرفته از اعتقاد دینی و باور مردمی بود پایه‌های حکومت آن‌ها را متزلزل کند به همین علت جنگی گسترده علیه این انقلاب راه انداختند.

عضو شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: طاها یاسین نخست وزیر وقت عراق اعلام کرد که هدف جنگ اروند نیست بلکه سرنگونی رژیم اسلامی ایران است و لس آسپین رئیس کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا هدف استراتژیک آمریکا در جنگ را متوقف کردن ایران در انقلاب اسلامی عنوان کرده بود؛ این‌ها به‌خوبی عظمت انقلاب اسلامی را متوجه شده بودند هر چند در آن زمان تازه انقلاب شکل گرفته و از درون با اختلافات داخلی روبرو بود و ساختار و نظم مشخصی نداشت اما با این حال با یک جنگ تحمیلی روبرو شد.

وی از تلاش دشمن برای تجزیه ایران یاد کرد و گفت: دشمن با اصل نظام مشکل داشته است و همانطور که رهبری فرمودند دشمن با تفکر انقلابی و ایثار و شهادت مشکل دارند.

ملایی با بیان اینکه مردان غیور خوزستانی جلوی صدام ایستادند، مطرح کرد: یکی از قدرت‌های ما خوزستانی‌ها بودند اما صدام این را نمی‌دانست و با خوزستان به دنبال تفرقه افکنی بود.

وی با اشاره به اینکه فقط ایتالیا ۹ میلیون مین ضد نفر به صدام داد، تصریح کرد: رزمندگان ایرانی اوج رشادت و ایثارگری را به نمایش گذاشتند؛ ما از ۱۸ کشور دنیا اسیر داشتیم و فرانسه فقط در یکی از حمایت‌هایش ۶۰ فروند میراژ مجهز به موشک را به صدام داد و عربستان ۲۷.۵ میلیارد دلار، فرانسه در یک مورد ۱.۶ میلیارد دلار، مصر ۳.۵ میلیارد دلار ، کویت ۱۵ میلیارد دلار به عراق کمک مالی کردند.

وی با اشاره به اینکه واین برگر وزیر وقت دفاع آمریکا می‌گوید که طی هشت سال ۳۹ کشور به عراق اسلحه دادند، گفت: ۶۱ درصد تجهیزات نظامی عراق را شوروی تامین کرد و هزار و ۲۰۰ مشاور نظامی از شوروی به صدام مشورت می‌دادند و کمک می‌کردند.

ملایی با بیان اینکه ایران اجازه وارد کردن یک سیم خاردار نداشت، تصریح کرد: بسیاری از فرماندهان ما یا دانشجو بودند یا کارگر و بنا و این افراد از سطوح پایینی جامعه به سطح فرماندهی ارتقا یافته و دشمنان را به زانو درآوردند.

وی دفاع مقدس را دفاع، ایستادگی و پایداری از مبانی ارزشی و اعتقادی دانست و گفت: سخن رهبری مبنی بر اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا کمتر از شهادت نیست نشان از اهمیت تکریم شهداست و هر کاری که ما در راستای زنده نگهداشتن یاد شهدا انجام دهیم در حقیقت تکریم دفاع مقدس و تفکر انقلاب است.

ملایی از مطالبه‌گری کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم نسبت به تکریم شهدا و گرامیداشت هفته دفاع مقدس یاد و تصریح کرد: با وجود این مطالبات عملکرد شهرداری قم در گرامیداشت این هفته به دور از انتظار بود و در این راستا نسبت به عملکرد شهرداری رضایتمندی لازم وجود ندارد و توقع کمیسیون فرهنگی شورای شهر، قشر ایثارگر و جامعه انقلابی بیشتر از این‌هاست.

وی از کم توجهی به هفته دفاع مقدس در سیما و منظر شهری قم گلایه کرد و افزود: برنامه‌های هفته دفاع مقدس باید پررنگ‌تر دنبال می‌شد، یکی از اقدامات مورد نظر پیاده‌روی جاماندگان اربعین است که با توجه به ارتباط دفاع مقدس با آموزه‌های حسینی این مهم باید مورد توجه قرار گیرد و امیدواریم شهرداری از فرصت باقیمانده در این هفته استفاده کند.

ملایی ادامه داد: شهرداری برای هفته دفاع مقدس برنامه‌هایی دارد اما این برنامه‌ها متناسب با جایگاه و سنگر شهر مقدس قم و ایثارگری رزمندگان لشکر ۱۷ علی بن ابی طالب (ع) نیست.

وی تصریح کرد: اگر امروزه جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف به دستاوردی رسیده است بخاطر ایستادگی و رشادت‌های دوران دفاع مقدس است و به‌نوعی جایگاه امروز خود در منطقه و شکسته‌شدن هیمنه پوشالی آمریکا در منطقه را مدیون خون شهدا هستیم.

ملایی ادامه داد: برگزاری مراسم‌ و بزرگداشت‌ هفته دفاع مقدس در مسیر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی است چراکه با این مراسم فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل‌های بعدی منتقل و فرزندان خود را با فرهنگ دفاع مقدس آشنا می‌کنیم‌.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار