تشریح عملکرد سازمان بسیج سازندگی استان قم
مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان قم گفت: احداث زمین چمن در روستای علی آباد انقلاب در شهر جعفرآباد با مبلغ یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان و احداث ۴۳ واحد مسکونی در شهر زلزله زده سی سخت به مبلغ ۱۵ میلیارد و ۳۵۱ میلیون تومان از جمله اقدامات و فعالیت های سازمان بسیج سازندگی استان قم بوده است.
کد خبر: ۹۹۵۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱ 23 September 2021

به گزارش تابناک قم، سرهنگ محمود داودآبادی در نشست خبری که به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار شد با تبیین اقدامات قرارگاه پیشرفت و آبادانی و سازمان بسیج سازندگی سپاه استان قم و تشریح مهمترین برنامه های در دست اقدام در طول هفته دفاع مقدس، محرومیت زدایی و انجام پروژه های عمرانی در سطح استان قم را ماموریت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) دانست و از جملاه این اقدامات عمرانی و زیرساخت به اجرای ۱۴۱ عنوان پروژه عمرانی در سطح استان و خارج از استان از ابتدای سال ۱۴۰۰ با اعتباری بالغ بر ۲۴ میلیارد و ۴۱۲ میلیون تومان توسط قرارگاه پیشرفت و آبادانی و سازمان بسیج سازندگی سپاه امام علی بن ابیطالب (ع) اشاره کرد.

وی با تشریح مهمترین عناوین پروژه ها گفت: مهمترین نکته ای که در احداث و اجرای پروژه های اجرا شده وجود دارد این است که تک تک این پروژه ها با همکاری دستگاه های مربوطه و مشارکت آنها و همچنین مشارکت خیرین و گروه های جهادی انجام شده است.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان قم با اشاره به ساخت 43 واحد مسکن برای مردم زلزله زده سی سخت گفت: برای این امر مبلغ ۱۵ میلیارد و ۳۵۱ میلیون تومان هزینه لازم است. از کل اعتبار مربوط به پروژه شهر سی سخت مبلغ ۶میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان از تعهدات سپاه استان است که با کمک خیرین و مردم می بایست تأمین شود که از این مبلغ ۶۰ درصد آن تأمین شده است و ما بقی اعتبار از محل تسهیلاتی است که بنیاد مسکن به مردم واگذار می کند.

داود آبادی با تاکید براینکه در تأمین کسری بودجه ستاد کریمه اهل بیت و بیوت علما و مراجع بخصوص دفتر آیت الله شهرستانی مساعدت خوبی داشته اند، تصریح کرد: این پروژه در حال حاضر حدود ۶۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امید است تا پایان مهرماه سال جاری به پایان برسد.

وی افزود: احداث زمین چمن در روستای علی آباد انقلاب در شهر جعفرآباد با مبلغ یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان از دیگر برنامه های در دست اجرا است که در اجرای این پروژه سازمان مدیریت و برنامه ریزی، سازمان ورزش و جوانان استان مشارکت داشته اند.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان قم همچنین از آغاز عملیات احداث مدرسه در روستای علی آباد انقلاب با مبلغ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان خبر داد و گفت: در اجرای این پروژه ستاد خیرین بانوان مدرسه ساز و نوسازی و تجهیز مدارس مشارکت دارند.

وی با اشاره به تعمیر و بهسازی بیش از ۱۳۵ خانه محرومین در شهر و روستا گفت: مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان برای اجرای این پروژه هزینه لازم است که در اجرای این پروژه خیرین و گروه های جهادی و مشارکت دارند.

داودآبادی از احداث مدرسه در روستای چشمه شور در بخش مرکزی خبر داد و گفت: هزینه این پروژه نیز یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان بود که در اجرای آن سازمان نوسازی و تجهیز مدارس و خیرین مشارکت داشته اند.

وی با بیان اینکه تعمیر و بازسازی پایگاه های مقاومت در سطح نواحی با مبلغ یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان در حال انجام است، عنوان کرد: در اجرای این پروژه سازمان مدیریت و برنامه ریزی و نواحی مقاومت مشارکت دارند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی استان قم همچنین از حفر چاه آب در روستاهای قره سو، اسپید و جیریک آغاج با هزینه ۸۵۶ میلیون تومان خبر داد و گفت: اصلاح شبکه آبرسانی در روستاها نیز با هزینه۶۰۰ میلیون تومان انجام شد که در اجرای این پروژه ها سازمان مدیریت و برنامه ریزی و همچنین خیرین مشارکت داشته اند.

وی همچنین احداث خانه عالم در روستای خیرآباد و روستای حاجی آباد آقا در بخش مرکزی را از دیگر اقدامات این نهاد با هزینه۲۷۰ میلیون تومان ذکر کرد و گفت: ایجاد کارگاه اشتغال در شهر قم با هزینه ۳۸۵ میلیون تومان از دیگر برنامه های بسیج سازندگی است.

داودآبادی مهمترین اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال را ایجاد بیش از ۲۸۵ صندوق قرض الحسنه روستایی برای کمک به مشاغل خرد خانگی ذکر و عنوان کرد: در این زمینه پیشنهاد تشکیل صندوق قرض الحسنه اصحاب رسانه صورت گرفته است که در تلاش هستیم به عنوان حامی منافع اصحاب رسانه ورود جدی داشته باشیم.

وی اضافه کرد: تأمین و پرداخت بیش از ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات برای کمک به مشاغل در سطح استان، تأمین تسهیلات قرض الحسنه چهاردرصد با بازپرداخت هفت ساله تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای مشاغل روستایی و تولیدی های زود بازده از دیگر برنامه هایی است که توسط بسیج سازندگی در حال انجام است.

مسؤول سازمان بسیج سازندگی استان قم اضافه کرد: ایجاد دهکده اقتصاد مقاومتی با هدف آموزشی، الگوسازی و ترویجی بعنوان یک پروژه بین دستگاهی که از ابتدای سال تاکنون بیش از ۵ میلیارد تومان هزینه شده است از دیگر برنامه های جهادسازندگی به شمار می رود که مدل کار در دهکده اقتصاد مقاومتی ایجاد زیرساخت از طرف سپاه است که بسته به عرصه شغلی و متناسب با شرایط عرصه شغلی به متقاضیان واگذار می شود.

وی اضافه کرد:تأمین تسهیلات قرض الحسنه سرجمع ۲۵ میلیارد تومان است که تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان برای اجرای نیروگاه های خورشیدی ۵ کیلوواتی برای هر متقاضی البته ساکن در مناطق محروم و حاشیه شهرها قابل پرداخت است که تاکنون قریب به ۴۰ نیروگاه احداث و وارد مدار شده است.

داودآبادی با تشریح سایر فعالیت ها و اقدامات انجام شده و در دست اقدام بسیج سازندگی گفت: تهیه و تقسیم بیش از ۲۰۰ هزار بسته معیشتی در طول ۱۸ ماه گذشته و واگذاری آن به نیازمندان با کمک آحاد مردم و گروه‌های جهادی، خیرین و هیئات مذهبی از دیگر اقداماتی است که صورت می‌گیرد و در این راستا۴هزار و ۵۰۰ بسته در طول هفته دفاع مقدس با ارزش هر بسته ۴۵۰ هزار تومان از طرف سازمان بسیج سازندگی به صورت مشارکتی واگذار می شود.

وی با بیان اینکه تأمین جهیزیه برای افراد نیازمند متناسب با شرایط متقاضی و پرداخت تسهیلات قرض الحسنه از دیگر اقدامات بسیج سازندگی است، خاطرنشان کرد: ساماندهی بیش از ۶۳۰ گروه جهادی طی یکسال گذشته که بیش از ۳۵۰ گروه جهادی در طرح شهید سلیمانی و مبارزه با کرونا مشغول به فعالیت های مختلف و متنوع هستند به همراه فعالیت طلاب جهادی در روستاهای محروم و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و اجتماعی بخصوص در بخش مرکزی از دیگر برنامه های بسیج سازندگی به شمار می رود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار