استاندار قم خواستار پوشش حداکثری واکسیناسیون در استان شد و تصریح کرد: این پوشش باید به حداقل ۷۰ درصد برسد.
کد خبر: ۹۹۵۹۹۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱ 23 September 2021

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در نشست ستاد استانی مبارزه با کرونا با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت اربعین حسینی بیان کرد: ضرورت تشدید نظارت ها و رعایت پروتکل ها بویژه در اصناف و مشاغلی مانند نانوایی ها، گیم نت ها و مطب ها باید در دستور کار قرار گیرد.

وی همچنین درباره اهمیت گسترش واکسیناسیون در استان اظهار کرد: گزارش ها نشان می دهد تزریق واکسیناسیون در برخی مناطق استان کمتر از مناطق دیگر است و از این رو باید اهتمام لازم برای توسعه واکسیناسیون در این مناطق صورت گیرد.

استاندار قم با تاکید بر این که باید به پوشش حداقل ۷۰ درصدی واکسیناسیون در استان برسیم خاطرنشان کرد: پوشش حداکثری کارکنان ادارات استان مورد تأکید است و این مهم باید توسط معاونت مربوطه پیگیری شود.

وی با بیان اینکه پوشش حداکثری عوامل مرتبط با دانش آموزان در دستور کار است یادآور شد: واکسیناسیون حداکثری والدین دانش آموزان نیاز به همکاری بین بخشی دارد.

استاندار قم در عین حال شرط آموزش حضوری در مدارس را واکسیناسیون گسترده در کنار رعایت حداکثری پروتکل ها دانست و گفت: مدیران مدارس باید محیط استاندارد و امنی را برای دانش آموزان ایجاد کنند.

وی همچنین افزود: بخشی از اقدامات گسترش واکسیناسیون در قالب طرح شهید سلیمانی پیگیری با همیاری بسیج، هلال احمر و شهرداری به صورت محله محور پیگیری شود تا لکه گیری افراد جا مانده از تزریق واکسن به بهترین شکل صورت گیرد.

سرمست در ادامه از مسؤولان دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت استان خواست تا تشکیل تیم های سیار واکسیناسیون و نحوه اجرایی شدن آن را مورد بررسی قرار دهند.

وی سپس اضافه کرد: سیاست های تشویقی واکسیناسیون در اولویت است، اما در کنار آن باید نسبت به احصاء مواردی که می تواند منوط به ارائه کارت واکسن باشد، اقدام و این موارد به عنوان پیشنهاد به ستاد ملی مبارزه با کرونا اعلام شود.

استاندار قم همچنین اذعان کرد: شورای اطلاع رسانی استان باید همچنان نسبت به اطلاع رسانی و ارائه هشدارهای لازم برای واکسیناسیون پیشگام باشد و در این مسیر از سامانه پیامکی تمام دستگاه های اجرایی استان استفاده کند.

وی همچنین از معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی خود خواست نسبت به ارائه گزارشی درباره واکسیناسیون اتباع خارجی اهتمام ورزد.

استاندار قم درباره پیشنهاد برگزاری راهپیمایی حرم تا حرم در روز اربعین حسینی نیز تصریح کرد: برگزاری این راهپیمایی بر اساس مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا ممنوع است، اما در عین حال ابلاغ نهایی در این موضوع منوط به اعلام نظر نهایی دانشگاه علوم پزشکی استان خواهد بود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار