مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در بیانیه‌ای تاکید کرد: امید است با همراهی آحاد مردم و اطاعت از ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه­‌ای حفظه الله و ادامه مسیر نورانی شهدای گرانقدر زمینه تحقق ایران قوی در همه ابعاد هر چه زودتر فراهم گردد.
کد خبر: ۹۹۵۷۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۱ 22 September 2021

به گزارش تابناک قم،‌ بیانیه ادامه یافته‌است:‌ مقام معظم رهبری مدظله ­العالی: «در جنگ تحمیلی ملت بزرگ ما با ایستادگی و مقاومت خود در راه خدا، این توطئه را به وسیله و نردبانی به سمت قله‌ی آرزوها و ارزش­های اسلامی و وسیله‌یی برای پیشرفت تبدیل کرد.»

در این بیانیه آمده‌است: هشت سال دفاع مقدس گنجینه‌ عظیمی است برای ملت عزیزمان و تمام آزادی­خواهان جهان که هیچ­گاه پایان نمی­‌پذیرد و همیشه می‌­توانند از این سرمایه ارزشمند بهره­برداری و آن را سرمایه­ گذاری نمایند.

بیانیه ادامه یافته است: دفاع مقدس مظهری از برترین صفاتی است که از یک جامعه ایمانی انتظار می­‌رود مانند حماسه، معنویت و دینداری، آرمان‌خواهی، تدبیر و حکمت، ایثار و از خودگذشتگی و ایستادگی و پایداری و مقاومت.

در این بیانیه آمده است: دشمنان اسلام جنگ تحمیلی را برای خاموش کردن انقلاب به راه انداختند، اما برخلاف تصورشان همین جنگ تحمیلی باعث شعله‌ورتر شدن انقلاب و روحیه‌ی انقلابی در سراسر عالم شد.

در این بیانیه تاکید شده‌است: ما در این جنگ، جان­های عزیز بسیاری را از دست دادیم و خسارت­های مادّی و معنوی زیادی هم متحمّل شدیم؛ اما با این وجود به‌واسطه آن، نوری در دل این ملت تابید که برکات و ارزشش بسیار چشمگیر بود و آن عبارت است از اعتماد به نفس، احساس عزّت، استقلال و خودباوریِ ملی که همین پیشرفت­های علمی و پیشرفته و ساخت دقیق­ترین ابزارها با دست خالی و بدون هیچ سابقه‌ای از ثمرات ارزشمند آن است.

بیانیه ادامه یافته است: مرکز مدیریت حوزه ­های علمیه ضمن گرامی­داشت یاد و خاطره شهدای عزیز و آرزوی سلامتی و سربلندی برای همه مجاهدان و جانبازان گرامی دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت عصمت علیهم­السلام، امیدوار است با همراهی آحاد مردم و اطاعت از ولی امر مسلمین حضرت آیت الله العظمی امام خامنه­ ای حفظه الله و ادامه مسیر نورانی شهدای گرانقدر زمینه تحقق ایران قوی در همه ابعاد هر چه زودتر فراهم گردد و از خدای عزیز سربلندی، عزت و اقتدار بیش از پیش جمهوری اسلامی ایران را خواستار است.

۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار