رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم از تنظیم سندی در حوزه حمل و نقل و ترافیک در 12 محور با تأکید بر مواردی مانند افزایش سهم استفاده از حمل و نقل عمومی خبر داد.
کد خبر: ۹۹۴۸۷۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۷ 19 September 2021

به گزارش تابناک قم، سید محمدحسین دهناد امروز در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به جایگاه مهم شورای اسلامی شهر در سیاستگذاری و تعیین راهبردهای مدیریت شهری اظهار کرد: باید گفت اعضای شورای شهر تلاش می کنند تا با تعیین نقشه راه و ریل گذاری، مسیر حرکت شهر را ترسیم کنند تا شهرداری بتواند به عنوان بازوی اجرایی مدیریت شهری، اقدامات و فعالیت های خود را تعریف کند.

وی همچنین ادامه داد: بر این اساس، باید رویکردها و نگرش های صحیح در مدیریت شهری مورد توجه قرار گیرد و به بیان دیگر، دقت فدای سرعت در فعالیت ها و پروژه ها نشود تا مدیریت شهری در مسیر درست حرکت خود قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر قم همچنین درباره تلقی خود از اهمیت و جایگاه شورای اسلامی شهر، پیش و پس از ورود به این شورا تصریح کرد: بدون تردید، شورای اسلامی شهر به عنوان مغز متفکر مدیریت شهری دارای جایگاهی مهم است، چراکه حتی تعیین یک راهبرد به ظاهر ساده می تواند چندین سال آینده یک شهر را تحت تأثیر قرار دهد و بودجه ها را به سمت و سویی سرازیر کند که شاید اولویت شهر نباشد.

دهناد با تأکید بر ضرورت جهت نما بودن شورای شهر در مدیریت شهری اذعان کرد: در این مسیر، شورای شهر باید اولویت های مدیریت شهری را إحصا، اعلام و رصد کند تا فعالیت ها و پروژه ها در مسیر صحیح خود قرار گیرد.

وی با بیان این که مطالعه اسناد بالادستی در مدیریت شهری و بویژه توسط اعضای جدیدالورود به شورای شهر باید مورد توجه قرار گیرد یادآور شد: همه اعضا و بویژه اعضای جدیدالورود به شوراهای شهر باید ورود کارشناسی شده ای به طرح ها و مباحث مطرح در شورا داشته باشند و پویایی خود را در حال و آینده تداوم بخشند.

دهناد در عین حال اضافه کرد: بر اساس آن چه گفته شد، اعضای شورای اسلامی شهر باید بدون تعصب، مباحث کارشناسی را دنبال کنند و با تضارب آراء، بهترین تصمیم را برای مدیریت شهری بگیرند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر سپس به برنامه ریزی خود برای مدیریت شهری در پنج محور توجه داد و گفت: یکی از این پنج محور، عرصه حمل و نقل و ترافیک است که به نوعی مسؤولیت کمیسیون مربوط به آن را در شورا بر عهده گرفته ام و در این مسیر، تنظیم سندی در ۱۲ محور با تأکید بر مواردی مانند افزایش سهم استفاده از حمل و نقل عمومی در دستور کار است.

وی افزود: حوزه فنی و عمرانی و تهیه برش یک ساله از پروژه های شهری در حال اجرا از دیگر محورهای فعالیت بنده در شورای شهر خواهد بود تا إن شاء الله و بر اساس بازدیدهای انجام شده از پروژه ها و رصد آن ها بتوانیم حداقل ۲۰ پروژه را در یک سال آینده به بهره برداری برسانیم.

نماینده مردم قم در دوره ششم شورای اسلامی شهر همچنین حوزه سرمایه گذاری و مسائل اقتصادی، حوزه شهرسازی و حوزه فناوری اطلاعات را به عنوان سه محور دیگر فعالیت خود در این دوره از شورا معرفی و خاطرنشان کرد: باید توجه داشت که یکی از آفت ها برای اعضای شورای اسلامی شهر، درگیری با مسائل مختلف اجرایی روزمره و شرکت در جلسات متعدد است و از این رو لازم است تا برای رفع این آفت ها هم تدبیری اتخاذ شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار